I'm on a ride - fast - to where I don't care!

torsdag 9. september 2010

Stockholm neste...

Siste løpetur før Stockholm er unnagjort, og den var mildt sagt ræva... Jada! Heldigvis vet jeg at dagsformen kan variere mye og fort.

Klar for en lang, lang togtur (noen som sa ensporet?):

Treningen denne uka har vært som følger:
Mandagens intervaller utgikk til fordel for horisontalen bak mørke gardiner med migreneanfall.
Tirsdag hadde jeg en kjempefin rolig løpetur på kronglete stier med utgangspunkt Solemskogen.
I dag har jeg løpt 6-7 km på asfalt i byen hvor alt føltes feil; hamstrings og leggene skreik og overskuddet var ikke til stede - dessuten tettet nesen seg. De planlagte stigningsløpene underveis ble rimelig halvhjertede. Uff!

Håper at det gamle utsagnet om dårlig generalprøve, bra premiere stemmer!
Uansett utfall blir det bra en med langhelg i Stockholm.
Begge de siste løpeturene har vært av det minimalistiske slaget, ingen måling av verken fart eller puls. Orket ikke stresse med det nå.

Nå er jeg straks ferdigpakket foran morgendagens avreise til Stockholm. Sko, klær og strømper er valgt ut og lagt fram, det samme er diverse muskelkremer og andre remedier, batteri er skiftet i fotpoden og klokka kalibrert. Jeg er så klar som jeg kan få blitt. Nå gjenstår det bare å få det gjort!

6 kommentarer:

  1. De beste løpene har gjort når det føles ræva økta før. Oslo Maraton - katastrofe siste økt før løpet. Samme i Berlin. Orka knapt å løpe 5km dagen før fordi jeg synes det var så tungt.

    Min teori er følgende.
    Det er SUPERT å være ræva uka før, fordi det betyr at kroppen "hviler" og gidder ikke bruke krefter fordi de kreftene skal den bruke på Lørdag.

    Før ørebro var jeg sluggish hele uka, og da ble det knalllette bein på lørdag, denne uka her har jeg ikke vært så tung i beina, så da blir det kanskje ikke såååå bra på lørdag - men moro blir det uansett resultat!

    SvarSlett
  2. Skulle ønske jeg hadde like tro på meg som jeg har på deg på lørdag!
    Jaja, følgende har jo blitt sagt av en vismann: "Enten så går det bra eller så går det over!" Et mottojeg virkleig har tatt til meg. :)

    SvarSlett
  3. Lykke til i Stockholm, Adelheid.
    Dersom du bestemmer deg for at det går bra så gjør det nettopp det. Jannicke

    SvarSlett
  4. Lykke til! Håper det går riktig så bra!

    SvarSlett
  5. Krysser fingrene og regner med det går strålende!!

    SvarSlett
  6. Takk alle, det får gå som det går... Fint å väre i Stockholm uansett. :o)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails