I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 4. september 2010

Sinte legger og kosetur

Jeg bruker å ta idrettsmassasje når beina krangler, og en av idrettsmassørene har fortalt meg at aggresjon setter seg i leggene. Vel, da har jeg en veldig sint legg for tiden. Etter forrige lørdags langtur har det satt seg en spenning bak på høyre legg. Kjenner det konstant når jeg er i ro, og så blir det bedre når jeg sykler eller løper. Siden det er en vondt som blir bedre når jeg er i aktivitet, har jeg ikke tatt så mye hensyn til den som den jeg hadde foran på leggen i august.

I går ettermiddag var jeg til massør for å se om vi kunne løst opp noen av spenningen. Det var ikke en behagelig opplevelse, og det var ikke lett å følge ordren om å slappe av når jeg kjente kvalmebølgene skylle over meg, deilig. Men jeg lærte i hvertfall at muskelen som nå krangler, henger sammen med med muskelen som jeg hadde problemer med i august. Alt henger sammen med alt. Pluss at jeg nok bør ta meg noen turer til kiropraktor igjen for å få løst opp mer spenninger i rygg og nakke.

I dag sto jeg opp tidlig for å rekke en løpetur før Nordmarkstraver'n, og for en nydelig morgen å stå opp tidlig på. Etterpå skal jeg sykle til Sognsvann for å heie på alle kjente som løper. Gleder meg til å være tilskuer for en gangs skyld.

Tok trikken til Kjelsås og løp skiløypa mot Sander gård, deretter ned til Maridalen kirke, Hammern, Brekkekrysset og via en liten omvei om Storo og Sandaker, helt hjem. Det var et vanvittig kjør av menn på rulleski i Maridalen i dag, og noen tok overhodet ikke hensyn. Jeg ble nesten kjørt ned flere ganger, og et to ganger måtte jeg faktisk stupe i grøfta. Hva er det for noe? Litt hensyn går det vel an å ta?
Men umulig å ta fra meg humøret på en sånn dag, tross at leggen var litt småkranglete. Men annet var vel ikke å vente etter gårsdagens behandling.

Mellom Hammern og Brekkekrysset møtte jeg Espen som var på vei ut på den første av to runder i Maridalen, slo av en kort prat og fikk advart om rulleskigærningene han ville møte. Da jeg løp forbi Brekkekrysset var det ingen tvil om hvilken bil som tilhørte mannen jeg akkurat hadde møtt, regner med at det var den med en haug med Sauconysko i bakruta?... 

På hjemveien bestemte jeg meg for at jeg hadde fortjent noe godt til lunsj, så jeg løp innom Åpent bakeri på Sandaker, handlet og løp hjem med en stor bakeripose i hånda. Fikk en del rare blikk både på bakeriet og på hjemveien.

Resten av dagen skal som sagt tilbringes i sola på Sognsvann med å heie på kjente og ukjente som nærmer seg målgang i Nordmarkstraver'n. Neste lørdag er det jeg som skal slite.

2 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails