I'm on a ride - fast - to where I don't care!

fredag 12. november 2010

Soluret #2

I går kveld stilte jeg opp på intervalløkt med OSI igjen. Det gikk jo litt skeis på mandag, men ny dag, nye muligheter, ikke sant?

Jeg var usikker før start, følte meg trøtt og sliten etter en hard arbeidsdag av 10-timers varighet. Det er aldri noen optimal oppladning til hard trening har jeg erfart tidligere, men sånn er nå en gang livet... Husker tilbake til sommerferie når jeg kunne ta meg en liten strekk på sofaen før harde treninger, det var tider det.

Surt og kaldt var det også i går. Da er det godt man ikke skal trene alene, litt lettere å motivere seg når det er flere.

Denne gangen var det ganske få på trening, flere som sliter med motivasjonen i det sure været, kanskje?
Min plan var å øke med én runde fra sist, dvs. 5 runder a 1400 meter i Frognerparken.

Siden kjønnsbalansen på disse treningene er så skjev, det vil si at det er vesentlig færre av mitt kjønn, har jeg en tendens til å bli liggende ganske alene på lange intervaller. Heldigvis var det ikke sånn denne gangen.
Jeg fikk to rygger som jeg greide å bite meg noenlunde fast i - og det er ekstra motiverende. Måtte slippe litt underveis de siste rundene, men tok dem igjen mellom intervallene.
De beste intervalløktene mine har også vært de hvor jeg har hatt noen å knive med underveis, etter ei sånn økt i sommer var jeg sliten i flere dager etterpå, herlig!

Jeg var fryktelig snørrete og hadde mye grums i halsen som plaget meg litt underveis, håper det slipper snart. Men ellers har jeg helt klart mer inne både på distanse og fart, men velger å holde igjen og øke sakte, men sikkert.

På veien hjem begynte det å snø, snakk om bra timing.

Neste torsdag er planen 6 runder og i tillegg tyne mer på intensiteten. Har sett i treningsprogrammet at Soluret står oppført helt fram til den første uka i desember. Hvis jeg øker med én runde hver gang kommer jeg til å bli dyktig sliten på den siste økta, men det hadde vært kult å greie og gjennomføre en økning på én runde fra gang til gang også. Vi får se, målsetningen er kanskje i overkant ambisiøs. Men den som intet våger...

Planen for helga er (i tillegg til å jobbe!?); en rolig langtur i Maridalen i morgen tidlig, og en løpetur med innlagt Parksprint på søndag. Det er visstnok også storsalg på Löplabbet på søndag, men jeg tror jeg skal forsøke å holde meg i skinnet. Skal uansett snart til USA (hurra!), greit å holde igjen  på sportshoppingen (og all annen shopping) til jeg kommer dit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails