I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 20. november 2010

Lørdagskos - 2 mil på Bislett!

Etter mye vakling fram og tilbake i dag tidlig, løpesekken var pakket og varme klær lagt fram, endte det til slutt med at jeg la dagens løpeøkt til innebanen på Bislett. Et valg jeg ikke angrer på.

På Bislett er retrettmuligheten enkel for ei med vonde bein, toalett lett tilgjengelig, temperaturen behagelig og sjansen for selskap stor. Utstyrt med tre par sko, kledd som om det skulle vært en fin sommerdag og i følge med diverse godt selskap, endte jeg til slutt opp med 20 km. Det er slettes ikke verst, tatt i betraktning at mitt såkalte knekkpunkt hva angår smerte ligger på ca. 15 km stort sett.
Dagens eksperiment var å bytte sko hver gang smertene begynte å melde seg, samt å spare de beste skoa (de som jeg bruker å holde ut lengst i) til slutt.
Godt utstyrt hva angikk beinbekledning
Da jeg ankom Bislett møtte jeg Ellen Wold som sammen med flere andre ultraløpere trente til Bislett 24-timers neste helg. Jeg fikk tilbud om en ledig startplass, men siden jeg tviler på at 15 km vil gjøre at jeg hevder meg i toppen, velger jeg å stå over i år. Men jeg utelukker ingenting på sikt, nå har jeg gjort så mye rart som jeg tidligere har sagt at jeg aldri kom til å gjøre, at det er ikke lenger vits å forsøke å utelukke noe hva angår løping. Men da må jeg altså bli kvitt plagene først. Jeg har det uansett ikke travelt, planen er å drive på ei stund.

Etter hvert bare strømmet det på med kjentfolk og kjente størrelser, Silja & Tim, Espen & Bengt, Jeanette, Runar Gilberg og flere eliteutøvere innen norsk friidrett. Alt fra ultraløpere til sprintere på samme sted, mosjonister, elite og barn om hverandre, veldig gøy.
For et par år siden trente jeg mye inne på Bislett i helgene, og da var det nesten ikke folk der - sånn er det ikke lenger. Ryktet har tydeligvis gått og løpebølgen har blitt enda mer omfattende.
Silja klar til å gå, mens Tim bare skal ta én runde til...
Jeg løp litt fortere og med litt høyere intensitet i dag enn jeg egentlig hadde tenkt. Har nesten ikke trent i uka som gikk, siden jeg har vært veldig sliten og uvel, så i dag var overskuddet på plass. Da Silja kom, ble jeg med henne noen runder i ganske god fart. Deretter la jeg meg tilbake sammen med Jeanette, Espen og Bengt,og ble med dem de siste rundene fram til vondtene overmannet meg helt i dagens tredje par sko.
Jeanette og Espen klar for ørten nye runder
Mens Bengt halser etter og forsøker å nå dem igjen.
Veldig hyggelig trening i dag, kilometerne bare forsvinner (til kroppen sier nei) i godt selskap. Håper det blir mange sånne økter på Bislett i vinter. Hva sier dere folkens?

6 kommentarer:

  1. Ja, dette var helt topp! Min andre økt på Bislett og det vil bli flere. Kjempefornøyd med 30 km i dag :)

    Kanskje vi sees neste lørdag også? :)

    SvarSlett
  2. KJEMPEMORO med så mange kjente; kanskje jeg skal slenge meg med på langtur med dere langløpere en annen lørdag eller søndag? Det var i alle fall kjempesuksess for min del med så mange kjentfolk i dag :-))) veldig motiverende! Syne jeg måtte ruse av sted så raskt når jeg (mot alle odds) var i sånt fint driv i dag.....moro når kroppen fungerer sier jeg bare! Så, Adel, du må bar få sving på de bena dine så du igjen kan løpe MASSE og langt, du vet, det arrangeres 24t løp neste år også ;-)

    SvarSlett
  3. 30 km?! Merker jeg blir uvel av misunnelse.

    Vet ikke neste lørdag, må vel kanskje spare beina hvis jeg skal bli med på campens langtur. Men det er godt å høre at det blir masse kjentfolk på Bislett utover vintern - vi sees! :D

    SvarSlett
  4. Forresten, Jeanette - glemte det, neste lørdag er det Bislett 24-timers så da er det stengt for løping for oss vanlige mosjonister. :)

    SvarSlett
  5. Dette ser trivelig ut. Tror nesten jeg må slenge meg med en dag jeg også :-)

    SvarSlett
  6. Det synes jeg du skal Gunnar. Dette er bedre enn å løpe på mølle, synes jeg.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails