I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 7. november 2010

Søndagstur i Oslo

Våknet som vanlig tidlig i dag, tross en til meg og være sen kveld. Likevel drøyde det fram til nesten kl. 11 før jeg kom meg ut, siden gradestokken viste at det var kaldt!
U bet!
Når jeg vel kom meg ut, var det slettes ikke så verst og man kunne nesten kjenne at det varmet litt i sola. I sånn vær som vi har nå, kan man bare ikke gjøre annet enn å være ute og løpe (fra mitt ståsted altså).
Valgte å løpe min vanlige morgenrunde med noen bonuskilometer i tillegg.
Startet hjemmefra i friskere tempo enn jeg hadde tenkt, men kroppen fikk bestemme i dag, ikke hodet. Hvitt rim dekket byen, og sola skinte lavt.
Løp vestover på Ring 2, stoppet ved Frognerparken og gjorde mine pålagte øvelser. Deretter fortsatte jeg ned til Bygdøylokket og fulgte Oslo maratonløypa fram til Aker Brygge. Utrolig deilig å løpe over Frognerstranda i strålende solskinn.
Hjemturen gikk over Bislett og St. Hanshaugen.
Frognerstranda i dag
På St. Hanshaugen var jeg bare millimeter fra å tråkke ned en dachs. Jeg er veldig glad i dyr og har et særdeles godt forhold til hunder - store som små, men disse dyreeierne er ikke alltid helt gode. Helt utrolig hvordan de tror det er greit å snelle ut hele båndet og oppta hele fortauet, sånn at det er helt umulig å komme forbi noe sted. Så det ble litt hopp og sprett over bånd og unna en glefsende liten kjeve - og dertil høylytt banning fra meg. Men både bikkja, eieren og jeg kom helskinnet fra det, heldigvis.

I morgen er det intervaller med OSI igjen, så det ser ut til å bli en god kilometerfangst i løpet av tre dager nå.

Men nå skal resten av dagen benyttes til New York marathon på TV og Trolljegeren på kino. En utrolig velanvendt søndag altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails