I'm on a ride - fast - to where I don't care!

tirsdag 10. august 2010

Sommerferien 2010 oppsummert!

Årets sommerferie er ubønnhørlig over for min del. Koffertene er satt ned i boden igjen, og jeg er tilbake på jobb. De fire foregående ukene har vært strålende på alle måter, det eneste jeg har å utsette er (som vanlig) at de gikk altfor fort.

Jeg hadde satt meg en del mål for ferien og sånn gikk det:

For det første, reising ble det mye av. Jeg har stort sett bare vært hjemom og snudd, og ferden gikk lenger og lenger hver gang. Snylteferie fra sør til nord. Har aldri vært så mye på farten i feriene før, og det er ganske slitsomt, men jeg klager overhodet ikke. Løpesko har vært med over alt og blitt flittig brukt.

På løpingen har jeg ligget foran skjema hele ferien med unntak av den siste uka, men da var allerede de oppsatte målene nådd. Jeg var bare en langtur unna å gå over 400 km på vel 4 uker, men jeg kan leve med 373 også.
Tenkte også å bryte ultragrensen i sommer, og endte opp bare vel 3 km unna det, men også det kan jeg leve godt med. Det kommer alltid nye sjanser.
Løpeformen har vært stigende og jeg har tålt den plutselige og store økningen i treningsdoser godt - jeg tør nesten ikke si det høyt. Har hatt noen tunge og slitne dager, men de veies godt opp av noen skikkelige flytopplevelser. Særlig har jeg merket rask framgang på intervallene jeg har hatt med OSI. 

Bading har det derimot ikke blitt så mye av som jeg hadde tenkt. I Nord-Norge fristet det ikke å bade i ramsalt, kald sjø med væskende skrubbsår. Dette var det nærmeste jeg kom (og da i ferskvann - jeg er langt der ute):

Det ble også mindre lesing enn tenkt, men noen bøker ble det da. Heller ikke ble det så mye TdF som tidligere år, har prioritert å være ute og trene selv. Men fikk da med meg det viktigste.

Derimot ble jeg brent av brennmanet hele to - 2 ganger i sommer (og det er fortsatt muligheter) - det var to mer enn beregnet. På skrubbsår- og  insektbittfronten ligger jeg også langt foran skjema - selv om det absolutt kunne vært verre, alt tatt i betraktning.

Hadde også en gjøremålsliste med praktiske ting som skulle gjøres i ferien, lang som et vondt år - og det er den fortsatt, og det er greit...

I går var jeg på intervalltrening med OSI igjen. På programmet sto 8 × 4 min, men jeg måtte avbryte etter bare 3 intervaller. Kjente at jeg hadde vondt i venstre legg allerede under oppvarmingen og det ble bare verre, så jeg avbrøt før det ble helt krise. Løp en rolig tur i dag tidlig, og det har ikke hjulpet. Har bare blitt verre ut over dagen, så får tiden vise hvor bekymret jeg bør være over dette. Har startet med betennelsesdempende og håper det hjelper. Smertene sitter på innsiden av leggen ned mot ankelen, noen tips?

Det blir lite trening resten av uka uansett, skade eller ei. I morgen starter Øyafestivalen, og jeg har festivalpass. Løpesko og sportsdrikk byttes ut med øl og gummistøvler (ser det ut som på yr). Skal bli veldig stas å høre innholdet på mp3-spilleren live - gleder meg veldig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails