I'm on a ride - fast - to where I don't care!

fredag 9. juli 2010

FFRT - sommerplaner i bilder

Freedom at last - 4 uker ferie står for døren og her er årets sommerferieplaner kort oppsummert:
F står for flyfille, farte og ferde:
F står også for finlese og fiction:
R står for ruse, rase, renne og røre på seg:
T står utvilsomt for Tour de France (årets idrettsbegivenhet i følge meg, og utenom det er TV-titting lite prioritert, noe den svære flatskjermen jeg eier vitner om):
Planene for sommerferien er mange, men først og fremst har jeg tenkt å omsette 4 - fire uker ferie i tilbakelagte kilometer med joggesko. På tross av at jeg har løpt ganske lite (mye, mye mindre enn jeg hadde planlagt) det siste godt og vel halve året, er planen å løpe minst 320 km i løpet av ferien. Det vil si ca. 8 mil i uka, om kroppen tåler det. Men det vil bare tiden vise. Siden det er ferie er det bedre mulighet for restitusjon, og jeg håper derfor at tåleevnen også er større.

Går det bra, er det et delmål å løpe mer enn 100 km en av ukene. Det har jeg bare gjort 2 ganger tidligere; én gang i fjor sommer og da jeg var i Portugal i februar/mars. For de som satser litt er disse tallene kanskje ikke så imponerende, men det er nok på grensa av hva jeg tåler som har så kort erfaring, lite mengdetrening bak meg og etter alt tullet som har vært siden desember.
Første uke tilbake på jobb er også den uka det er Øyafestival. Dit skal jeg, så det da blir det en naturlig rolig uke, hvor jeg forhåpentligvis kan ta meg litt inn igjen. Superkompensasjon og formstigning er målet.

Det skal bli mye reising denne sommeren. Jeg har takket ja til alle tilbud jeg har fått, og det skal løpes i 3 landsdeler; Sørlandet, Østlandet og Nord-Norge. Det blir stas.

Vann er også en fellesnevner; Skagerrak, Norskehavet, Randsfjorden og Holetjernet pluss både saltvann og ferskvann i Oslo - som det skal bades i sommer! Og jeg tar ingen værforbehold, jeg hopper uti uansett. Har blitt utfordret til å ta salto fra kaia i Nord-Norge, så nå har jeg bare 3 uker på å øve meg/kvinne meg opp til det. Uff, jeg kjenner det svir på ryggen allerede, tipper det er det er den kroppsdelen jeg kommer til å lande på.

Håper det endelig også blir litt tid til å ta opp igjen en av mine gamle pasjoner, nemlig lesing. Det blir lite tid til det ellers, og jeg har en stor haug liggende som venter på meg.

Ferien har hittil blitt feiret med en is og 2000 kr. på Löplabbet. Når man tar med den ladningen jeg fikk fra USA med FedEx på tirsdag, bør jeg ha utstyr et par måneder framover i hvertfall. Skoa har blitt testet i kveld og jeg har akkumulert 11 km i regnskapet, bare 309 igjen til mål...

Let the games begin; holiday, celebrate!...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails