I'm on a ride - fast - to where I don't care!

onsdag 4. august 2010

Pyrisept, blåmerker og måloppnåelse

Før ferien skrev jeg at jeg hadde som mål å løpe 320 km i løpet av ferien. Det målet er nå nådd. Hittil har jeg logget 331 km, og denne uka er ennå ikke over.

Det ble to treninger i går, som lovet på mandag. Men det var en veldig tung dag, preget av fallet på mandag. Selv om det bare er skrubbsår og blåmerker, blir kroppen preget av det. Siden jeg overhodet ikke kan være i nærheten av å berøre knærne og håndflatene er både oppskrapet og blåslåtte, ble det en svært amputert styrkeøkt på morgenen.

Løp min faste 11 km-runde i byen på kvelden, og det var også uvanlig tungt. Vel, det går opp og ned her i verden. Heldigvis har jeg en del fine løpeturer å se tilbake på denne sommeren, så alt i alt går det mye lettere nå enn det har gjort tidligere i vår. Regner med å være tilbake når kroppen får helet skadene.

For øyeblikket er det faktisk enda verre enn i går. Jeg greier nesten ikke å gå, særlig ned trapper er vanskelig. Men i dag er det treningsfri, og som alltid har jeg en ukuelig tro på at det går over til i morra...

Andre har også observert den samme utviklingen jeg selv har følt på i ferien, nemlig at jeg løpere lettere nå enn tidligere. Har hatt en rask fremgang på intervalløktene i sommer, og det har flere enn meg også sett. Er en utrolig god følelse å kjenne at kroppen responderer på trening igjen. Håper fremgangen følger med når konkurransene starter igjen i september.

Dette blir siste innlegg på en stund. Neste innlegg vil forhåpentligvis inneholde masse flotte bilder og ikke minst naturopplevelser i løpende tilstand. Tidligere har jeg jaktet elg med joggesko og kamera, nå håper jeg å fange havørn på samme måte. Resultatet av jakten kommer i neste uke.

2 kommentarer:

  1. yea! når er neste konkurranse? Stockholm halvmaraton? Har selv trua på mye mengde at det trigger formen. Bra jobba i sommerferien.

    SvarSlett
  2. Takk i like måte! Stockholm er første høstkonkurranse for meg, deretter går det slag i slag. Bare én måned igjen å forberede seg op nå...

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails