I'm on a ride - fast - to where I don't care!

mandag 16. august 2010

Snakk om det!

Å snakke om løping er nesten like gøy som å løpe, synes jeg. Dessverre blir det, etter min smak, altfor lite snakk om løping. Får jeg sjansen, kan jeg snakke om det i timesvis (og sikkert også i dagesvis).  Derfor blogg, så får jeg litt utløp for snakketrangen.

For den jevne tilhører uten samme interesse, holder det lenge med 5 minutter med løpeprat før tålmodigheten er oppbrukt. Og det har jeg forståelse for, det er en god del ting jeg overhodet ikke har noen interesse av å høre på også. Strikkeoppskrifter f.eks. - holder maks 5 sekunder før jeg detter ut og er i ferd med å krepere av kjedsomhet.

Siden jeg alltid har et voldsomt underskudd på løpeprating, var jeg ikke sen om å kjøpe billett da Siri på sin blogg tipset om følgende arrangement førstkommende søndag kl. 18.00 på Litteraturhuset:
Vi snakker om løping
Innledning om løpingens historie ved Thor Gotaas
Vigdis Hjorth, Henrik Langeland, Andreas Hompland og langdistanseløper Susanne Wigene diskuterer løping og litteratur, med samtaleleder Kjetil Rolness.


Det koster bare 50 kr., så hvis du er en like stor løpenerd som meg (uten at det er en forutsetning) - løp og kjøp!

3 kommentarer:

  1. Jeg har det akkurat som deg, Adelheid. Det er mye mer interessant å snakke om løping enn om strikkeoppskrifter.
    Merkelig at noen kan mene noe annet....

    Ellers må du passe på å skaffe deg boken til Thor Gotaas, "Løping, en verdenshistorie". Har akkurat lest den ferdig, selv om jeg fikk det signerte eksemplater for snart to år siden. Etter å ha lest den kan du prate om løping på en måte som kanskje også interesserer ikke-løpere.

    SvarSlett
  2. Vi skal ha et foredrag med Thor Gotaas i Romerike Runners i september. Gleder meg allerede! Jeg faller fort ut når folk prater om bryllup eller bleiemerker...

    SvarSlett
  3. Må vel få lest den boka om jeg skal kunne kalle meg en skikkelig, skikkelig løpenørd...

    Løping; hurra! Brudekjoler, barnemat, strikkeoppskrifter, korsang m.m. (listen er ganske lang); Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz! ;o)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails