I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 15. januar 2011

15 gratiskilometer

I dag ble det minst 15 km på meg, det lengste jeg har løpt på veldig lenge. Trolig ble det enda lenger, siden det ser ut som om fotpoden er underkalibrert etter at jeg begynte med fotsenger. Lett var det også.

Grunnen var at jeg først løp til Bislett, noe som i og for seg var tungt, siden det var en del snø i gatene - men det går så lett mentalt når man løper til noe.

På Bislett løp jeg fire runder veldig rolig for meg selv, før jeg kjørte gjennom mitt pålagte tøy&bøy-program. Deretter hengte jeg meg på Espen og Trond, og løp med dem til jeg kjente smerter fra nevromet under venstre bein. For ikke å irritere ytterligere, gir jeg meg med en gang det dukker opp. Dessverre eliminerer ikke fotsengene smertene helt, men det virker som om det er litt forskjell mellom skoparene. Jeg fortsetter likevel å leve i håpet om at det skal bli bedre.
Så lenge man har noen å snakke med går rundene på Bislett unna uten at man merker det, altså gratis...

Til slutt løp jeg hjem, også det gratiskilometer - da er man jo på vei hjem til dusj, mat og sofaen.

Med unntak av en lite skulkeanfall på tirsdag har denne uka gått riktig så bra til nå på treningsfronten. Har vært på begge OSI-intervallene denne uka og fullført begge etter planen. Hurra for det!
I tillegg har jeg kommet i gang med styrketreningen igjen. Det var jammen på tide - og gjett om jeg kjenner det godt i dag...

I morgen satser jeg på en skitur. Ser av værmeldingen (påskevær) at jeg kommer til å slite med smøringen. Har tross alt null peiling. Kan bli tøft for allerede støle armer. Gleder meg til å komme ut og til nybakt kake på Sinober...

4 kommentarer:

  1. BRA!! Pass deg for unger og bikkjer i mårra da hehe. Jeg kommer å peser deg på mandagstreninga hvis du tørr å vise deg ;-) Just kidding, jeg måtte betale dyrt etter denne ukas mandagstrening (tre hviledager pga ryggen) så vi får se hva jeg gjør denne mandagen....! Men gøy, det var det jo!!

    SvarSlett
  2. Det er vel heller de som bør passe seg for meg... ;o)
    Jeg har tenkt meg på trening på mandag, og middagen etterpå. Får du lov, er du med?
    Skal meske meg med lunsj og kaker og alskens snadder hele dagen på Gardermoen på mandag, så da har bør jeg ha litt krutt å brenne av på kvelden. :)

    SvarSlett
  3. For et oppløftende og positivt innlegg - og ikke minst godt å høre at fotsengene ser ut til å virke.

    (Jeg liker også løping til og fra, det beste er og vite at nedoverbakken du seilte nedover ikke skal løpes opp igjen!)

    SvarSlett
  4. Juryen er fortsatt ute på de fotsengene, men jeg gir ikke opp håpet... :o)
    Bruker å legge oppoverbakkene til begynnelsen av turene av samme grunn.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails