I'm on a ride - fast - to where I don't care!

tirsdag 25. juni 2013

Kort rapport fra søndagens "Gratiskilometer VII"

22 gratiskilometer
Jeg har sittet hjemme og drømt om å få være med på Gratiskilometer siden det startet opp. Men har kjent min begrensing og bare observert moroa på avstand. Det er overhodet ikke forsvarlig for meg å løpe over 30 km enda, slik disse turene legger opp til. Men jeg så på ruta de hadde lagt opp at det var mulig å gjøre turen en del kortere, så da meldte jeg meg på.

Beina var fortsatt ømme og tunge etter St. Hansgaloppen søndag morgen. Dessuten begynte det å plaske ned da jeg syklet bort til Låkeberget for å møte gjengen. Det var litt hardt for motivasjonen, men ganske raskt kan man bare ikke bli våtere enn det man er, og da er det bare å gilla läget.
Jeg hadde ikke helt regnet inn pøsregn, så heldigvis hadde Jeanette en liten plastpose til meg som reddet mobilen min fra å drukne.

Det var masse gamle og nye bekjentskaper som skulle ut på tur, ergo lå det an til om ikke gratis, så i det minste ganske billige kilometer.
Noen som vet hva slags snegler dette er? Har aldri sett dem noe annet sted enn øst for Brekkekrysset. De er kule i hvertfall. Oppdatering 5.7.13: det er Vinbergsnegler som brukes i den berømte retten escargots, faktisk. Lurer på om det er noe å tjene på å plukke og selge til byens fineste restauranter? Escargotmiddag hos meg anyone?
Tross at jeg følte meg som en snegle, greide jeg å holde greit følge med gruppa i starten. Opp alle bakkene fra Hammern til Ullavålsseter la jeg meg bakerst fordi jeg ikke ønsket å få høy puls. Overhodet ikke noe konkurranseinstinkt som slo inn, og jeg syntes det var helt greit å være sinka.

Ved Blankvannsbråtan skilte jeg og Anna lag med resten av gruppa og dro videre på ekstremt våte stier til Bjørnholt. De fire kilometerne gikk ikke fort, vi ble blaute på beina - men fint var det. Etter Bjørnholt var det bare å gi på ned alle bakkene, og ved endt dyst på Låkeberget kunne jeg innkassere 22 km. Det er bestenotering på distanse i år det.
Anna viser riktig teknikk dersom man vil raskt fram i det våte element
Takk for hyggelig følge, Anna. Og takk til Gratiskilometer for bra tiltak. I'll be back!

Masse bilder fra de som tok den lange turen finnes på Espen sin blogg.

2 kommentarer:

  1. Takk for turen selv! En våt, men hyggelig affære.

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig! Måtte det bli mange flere, om enn tørrere, turer. :-)

      Slett

Related Posts with Thumbnails