I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 26. juni 2011

Stemningsrapport fra St. Hansgaloppen

Opprinnelig plan var at jeg skulle løpe St. Hansgaloppen i Maridalen fredag kveld. Det er et løp jeg kun har hørt positive ting om, og derfor har hatt veldig lyst til å delta på. Deltakelsen gikk i vasken i møte med legen på fredag, dessverre. Men siden jeg allerede hadde skaffet meg skyss både opp og ned, og hadde hørt rykter om at det kom til å bli servert vafler, var det ingen grunn til å bli hjemme på en fin fredagskveld. Så jeg tok turen opp for å stille i klassen vaffelspisende support.
Utsikt over Maridalsvannet rett før kl. 22
Tidligere på dagen hadde det regnet kraftig. Da jeg dro opp i 20-tiden hadde det akkurat gitt seg med å regne, men det var fremdeles skyer. Deretter snudde det fort, og i god tid før start skinte sola fra klar himmel. Perfekt!

Det viste seg da vi kom opp at det var mange kjentsfolk, både av typen kjente størrelser i idrettsmiljøet og kjente. Bengt fra Komfortsona IL skulle løpe - noe jeg allerede visste siden han også sto for transporten både opp og ned. Vel framme dukket Per Christian og Per Richard fra OSI opp.
For Per Richards del var det under ei uke siden han løp seg til pers i Nordmarka skogsmaraton. Veldig imponerende.
Vi sonderte konkurrentene og gjorde en analyse av hvilken plassering Per Christian hadde sjans på. I fjor ble han nummer to, ville det være mulig å tre enda ett hakk høyere på på pallen i år?
Forhåndsryktene sa at Martin Kjäll-Ohlsson hadde tenkt å stille, og når han dukket opp skjønte vi at det kunne bli hardt med førsteplass for OSI også denne gangen. Men PC skulle definitivt gi det et forsøk.
Tidlig i løpet og PC leder foran Martin. Liv og Leonora heier.
Heming Leira, også kjent fra Kondis, SRM osv. var også på plass - men denne gangen med startnummer på brystet. Et altfor sjeldent syn nå til dags.
Heming i fin stil
I tillegg til meg var også Rune, Liv og Leonora fra OSI til stede for å heie. Og heie gjorde vi, både rett etter start og i slutten av løypa. Og det var det også mange som satte veldig stor pris på, og det gjorde det ekstra hyggelig. Det er veldig lite heiende publikum på norske løp - noe jeg personlig synes er veldig synd. For det føles så bra når noen heier akkurat på deg.
113 - Bengt
Til slutt gikk det omtrent som forventet, Per Christian ble nummer to bak Martin Kjäll-Ohlsson. Per Richard løp mye bedre enn det man kunne forvente med en fersk maraton i beina. Bengt perset med seks minutter, oioioioi! Og Heming hadde hatt en herlig opplevelse i løypa.

Åh, jeg håper så inderlig jeg kan være med på ordentlig til neste år...
PC på vei inn til andreplass
Etterpå var det vaffelslaberas og utveksling av løpshistorier inne på Maridalen skole. Til og med vi som bare hadde vært tilskuere syntes vi hadde gjort oss fortjent til en vaffel. Har tilbrakt en fredag kveld på verre måter.
Leonora, Rune, Liv og PC
Løpeskrøneutveksling eller fredagsmoro i løpemiljøet om du vil...
Konklusjon: selv uten å ha løpt - St. Hansgaloppen er et løp jeg sterkt kan anbefale!

4 kommentarer:

  1. Høres ut som du har hatt en hyggelig fredagskveld!
    :-)

    SvarSlett
  2. Neste år Adelheid!! U&me:-)

    SvarSlett
  3. Kult! Skulle gjerne vært der men det ble sofaen på meg ;-)

    SvarSlett
  4. Da håper jeg på et skikkelig forrykende oppgjør mellom Treningscamp, Futt'n Fart Running Team, Team Bennett-Amundsen og alle andre team der ute til neste år. :D

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails