I'm on a ride - fast - to where I don't care!

tirsdag 1. mars 2011

Ny sportsdrikk oppdaget på Meny!

Alt man behøver for optimal ytelse!
Sist jeg var innom Meny og handlet, kom jeg ved en tilfeldighet over den beste sportsdrikken jeg har sett til nå, i form av...
Jada, det er alkoholfri øl vi snakker om...
Det hender jeg skeier ut med en alkoholfri øl, og er derfor alltid på utkikk etter nye merker og typer. Her om dagen fant jeg alkoholfri Carlsberg på Rema. Flasken var veldig fin, smaken helt grei. Bayerutgaven av Munkholm er veldig god, det samme er Hansa null.

Den dagen man begynner å drikke alkoholfri øl har man sikkert mistet all streetkred, men samma det...

Vel, i hvertfall - jeg hadde rimelig høye forventninger til fangsten  fra Meny. Smakte en alkoholfri variant av Weissbier på et utdrikningslag i sommer (jada, denne dama er skikkelig vill - men det var helgen før Stockholm marathon...), og den var veldig god, mye smak.
I tillegg må jeg legge til at jeg har tilbrakt ti måneder av mitt liv i Innsbruck, Østerrike. Der skjedde mangt og meget, men det aller viktigste var jeg lærte å drikke øl via Weissbier, lærte å røyke, at unger er noe skikkelig herk samt bittelitt tysk også da...

Jeg hadde da greid å komme meg gjennom både videregående og russetida uten noen tanke om å begynne og drikke øl eller røyke - men ti måneder i Alpene fikk endret på det. Tror i hvertfall 60 % av lønna mi forsvant i øl den tiden. Good times!
Så jeg vil nok påberope meg å være en ganske bra Weissbierkjenner, alle typer (Dunkel, Kristall og den aller beste; Hefeweizen). Har prøvd en haug med merker også, med Franziskaner som en favoritt blant de største bryggeriene.

Tilbake til den isotoniske, vitaminholdige og kalorireduserte alkoholfrie varianten fra Erdinger. Smaken var dessverre ganske tam, men noe usmak var det ikke direkte på brygget. Og det smakte definitivt bedre enn det andre man får kjøpt på butikken som sorterer under etiketten sportsdrikk, så det kommer sikkert i hus igjen.
Hvis noen vet om andre typer som er bra (og hvor man eventuelt får tak i dem), så gi meg gjerne beskjed.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails