I'm on a ride - fast - to where I don't care!

mandag 7. desember 2009

What's up Doc? Pandemivaksine, treningsforbud og fysioterapiutredning...

That's what's up i dag!

Kjørte en liten styrkeøkt i dag tidlig, tross vond legg, men sto over de verste beinøvelsene og fokuserte på overkroppen. Sov heller ikke godt i natt grunnet bange anelser om at gårsdagens løpetur kanskje endrer i et lengre skadeavbrekk.
Fikk akuttime hos legen på ettermiddagen, heldigvis. Det mest postive jeg har å si om den, er at jeg fikk tatt influensavaksinen, som jeg egentlig skulle tatt i morgen, med det samme. Etter å ha blomstret én time på venteværelset, fikk jeg endelig undersøkt leggen, men legen hadde ikke gode nyheter. Trodde det enten var en muskelavriving eller muskelbrist (vi får endelig håpe det er det siste), og avrevne muskler, fikk jeg beskjed om, leges aldri helt. Man må trene opp musklene rundt til å avlaste i stedet - oppløftende! Men det må en fysioterapeut til for å utrede det skikkelig.
Vel, koste hva det koste vil, jeg har ikke tid til å stå på venteliste til over jul - så det var rett ut døra hos legen og inn døra hos første og beste fysioterapeut i nærheten. Mitt første møte med innsiden av kontoret hos en fysioterapeut vil finne sted allerede på onsdag. Inntil da; totalt treningsforbud - merker jeg dør litt innvending bare ved tanken (bør jeg ta det til etterretning?).
Håper selvsagt at vedkommende ikke finner noe, og at jeg blir kastet på dør med beskjed om at jeg er en skikkelig hypokonder, men tror det er å håpe på for mye. Han eller hun vil i hvertfall få med en ekstremt medgjørlig pasient å gjøre, jeg er villig til å tilnærmet gjøre hva som helst for å komme fort tilbake til normal trening. Verdens kjedeligste styrkeøvelser? Bring it on - universets mest tålmodige vesen, det er meg!

Syklet til og fra jobb i dag og det gikk greit (selv om det kanskje ikke var så smart?). Håper jeg kan sykle i hvertfall, kanskje svømme og andre mindre vektbærende kondisjonsaktiviteter, hvis det ender med et lengre løpeforbud. Ellers kommer jeg til å bli litt smårar.

Uansett, mye tyder på at jeg ikke kommer til å bli like stor dronning av dansegolvet som jeg hadde planlagt på lørdagens julebord. Kankje like greit, i hvertfall for dem jeg jobber sammen med?

Nå er jeg glad det snart er årtsskifte, vi skifter til og med tiår - satser på at alt skal gå så meget bedre da, og at motgang og annen negativitet legges igjen i året som var. Ingen får ta fra meg framtidsoptimismen og sulten på livet, det er sikkert (og ja, tro meg - jeg vet at det finnes verre ting som kan skje en her i livet enn en skadet legg).

2 kommentarer:

  1. Hei Adelheid! Føler med deg, noe så tragisk! Aldri virker vel løping så herlig og befriende som når en er skadet og ikke kan gjøre det selv! Du får bare gjøre alternative ting og holde kondisen oppe, så kommer du sterkere tilbake etter hvert. Spennende å se hva fysioterapeuten sier. Ellers er naprapat et kjempe fint tilbud. Etter inspirasjon fra deg har også jeg nå opprettet en blogg: treningsiver.blogspot.com
    Hilsen Anne-Brit

    SvarSlett
  2. Kult, Anne-Brit! Da skal jeg følge med på bloggen din.
    Leggen føles mye bedre i dag, spent på hva fysioterapeuten kan finne på å si i morgen. Treningsforbud er bare ikke aktuelt!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails