I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 13. desember 2009

Dagen etter kvelden før....

I går kveld den jobbegivenhet av stabelen som potensielt kan skape klam stemning mellom kollegaer minst et halvt år fram i tid, dvs. fram til sommerfesten, hvor det kommer nye muligheter - vi snakker altså om julebordet.

Grunnet leggskaden var jeg veldig i tvil om bruk av høye hæler, men siden jeg ikke var villig til å gå til innkjøp av nye flate sko til kjolen, ble det høye hæler og selvpålagt danseforbud. Og det gikk greit fram til ca. 04.30 i natt, men da var uansett skoa parkert for lengst. Kan derfor med glede melde at jeg ikke merker at jeg har tatt noen ytterligere skade av denne utskeielsen.

Tross voldsomt manglende mengdetreningsgrunnlag innen sportsgrenen party, inntak av ca en billiard alkoholenheter (hvorav mye, mye akevitt, uff!), i seng kl. 06.00 og i underkant av fire timer søvn, er jeg i bra form i dag. Faktisk så fin at jeg straks har tenkt å dra på trening for å få min daglige dose 30 min rolig sykling og eksentrisk legg.

Hvordan har jeg fått til dette? Lurer faktisk selv. Men jeg tok i går kveld og i natt i bruk alle jungeltriks jeg prøvde ut og syntes fungerte i mitt preløperliv, hvor alkohol ble inntatt litt oftere enn på julebordet.
Mine antihangovertips er som følger:
1. Spis godt før du begynner å drikke
2. Drikk masse, masse vann underveis - da kan du drikke hvem som helst under bordet uten å bli spesielt full selv (dette fungerte helt strålende for meg i går - jeg sto støtt når andre falt, for å si det sånn)
3. Spis godt av det som måtte bli servert underveis
4. Beveg deg mye, hvis du kan (her syndet jeg grovt, men det gikk greit likevel)
5. Spis og drikk før du legger deg og ta en Zyrtec (ja, det funker faktisk!)
6. Spis og drikk med det samme du våkner
7. Får du skallebank likevel? Det er ikke pysete å ta smertestillende mener, nå jeg

Lykke til!
Håper disse rådene også fungerer for andre nå den store festsesongen, og holder flere unna å ringe etter æljen i den store hvite porselenstelefonen.  Dette viser også at man ikke trenger mengdetrening for å vinne innen all sport!

Råd mot fylleangst?
1. Ikke drit deg ut!
2. Hvis du først skal drite deg ut, gjør det sammen med noen som driter seg ut enda mer (eventuelt er så fulle at de ikke husker noe dagen derpå) - da fremstår dumskapen du selv eventuelt har begått ubetydelig ved sammenlikning.
3. Det er kjørt i forhold til pkt. 1 og 2? Kryp under dyna til skammen begynner å avta - og husk: du er ikke verdens midtpunkt (og om du bare visste hvor lite tid folk egentlig bruker på å tenke på deg...)
4. I aller verste fall - valium el. and lots of it!

Tror det var siste større sprell før nyttår, nå er det igjen trening og leging av skade som gjelder. Håper å komme i gang med andre typer trening igjen snart. Beinet føles mye bedre i hvertfall, så jeg prøver å være optimistisk. Satser på at fysioterapeuten er enig på onsdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails