I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 30. april 2011

Dit alle veier fører...

Hvor er jeg nå? Det er spørsmålet... Klarer du gjette? Har lagt opp til at det skal bli enklere og enklere etter hvert som du blar deg nedover i bildene. 
Disse har man ikke lyst til å havne i klammeri med har jeg hørt...
Ringer dette noe bjeller?
Antikk ingeniørkunst på sitt aller ypperste
Horder av turister er her sammen med meg
Veldig mange sånne typer i denne byen
Verdens kanskje mest kjente kuppel i det fjerne
 
Denne karen brukte å holde til i en egen stat midt i denne byen
Hvis du ikke vet hvor jeg er nå, må du nok ringe en venn - dette var siste hint
Har spist både gelato, pizza og bruschetta og mer skal det bli. Og ja, jeg er ei real flyfille - er fullstendig klar over det... Men man lever vel bare én gang, selv om det er mange i denne byen som påstår at man lever evig.

4 kommentarer:

  1. Det er en fantastisk by !

    Motspørsmål til deg :-) Hvilke to fotballag er det som spiller sine hjemmekamper på Stadio Olimpico ?

    SvarSlett
  2. Herlig!! Har bare vært i Roma én gang - skal definitivt tilbake! Nyyyyyt.

    SvarSlett
  3. Hm, uten å ha sjekket så tipper jeg ut fra følgende dedusering: Roma ligger i Lazio og det er ett lag som heter Roma og ett som heter Lazio, og det er alt jeg vet - så da tipper jeg det.

    Dette er forøvrig min andre tur til Roma, men den første var på interrail i 1994, så dette er vel å regne som første gang omtrent. Husker ikke så mye. Definitivt en by man må tilbake til - gang på gang på gang på gang...

    SvarSlett
  4. Og fasiten (Wikipedia) sa følgende: It is the home stadium of Società Sportiva Lazio and Associazione Sportiva Roma and is the venue of the final Coppa Italia.
    Hey, hey, hey - kall meg bare fotballeksperten!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails