I'm on a ride - fast - to where I don't care!

fredag 1. april 2011

Tim, verdens tøffeste president!

Tim drar Silja rundt Nøklevann 2010
Tim Bennett, kjent som president i Kondis, har skrevet en brutalt ærlig artikkel om sine egne spiseproblemer. Dette er ikke ukjent for de som kjenner han litt, men det er et stykke fra det til å dele det med hele verden. Det krever mot - stort mot! Særlig når han innrømmer at dette er demoner han fortsatt lever og sliter med.

Spiseforstyrrelser er et tema som er svært tabubelagt når det kommer til den mannlige delen av befolkningen - dette er jo noe som bare rammer unge jenter, ikke sant? Feil, feil, feil!

Derfor er det så viktig at Tim nå står fram og forteller sin historie! Jeg skjønner delvis hva han sliter med, siden jeg har veid mye mer enn jeg gjør i dag selv. Har også mange issues i forhold til min egen kropp etter alt jeg har vært gjennom, men heldigvis greid å opprettholde et noenlunde avslappet forhold til både min egen kroppsfasong, vekt og ikke minst mat.

Les artikkelen her: Veien, målet og vekta!

8 kommentarer:

  1. Det er jo bare å ta av seg hatten for Tim. For de som ikke kjenner han framstår han jo med en unik glede og energi som han klarer å dele med andre. På tross av spiseforstyrrelsene? Nja, det er vel noe samspill her, og ett ord dekker, imponerende!
    Bjørn

    SvarSlett
  2. Ja...for meg som kjenner både innsiden og utsiden til Tim så er det definitivt ikke alltid samsvar mellom den glade, utadvendte og energifulle Tim som vi alle ser, og den mørke, selvkritiske og destruktive innsiden som medfører at jeg mer enn en gang har måttet "skrape han opp fra asfalten" etter løp..... Veien er lang å gå for dette handler jo mye om å tørre å stole på seg selv; og alle vet at det tar lang tid å bygge selvtillit og selvfølelse. Så lenge vi ser små skritt i rikig retning så får vi være fornøyde!

    Tim hilser og sier takk for innlegget ditt her på bloggen Adelheid! Mange reaksjoner kommer, majoriteten er positive, men det vil alltid være noen negative og de må vi også ta! Så alle positive tilbakemeldinger kommer godt med for Tim nå! :-)

    SvarSlett
  3. Selv må jeg rose deg Adelheid for at du forteller litt om din bakgrunn og for at du sier at du har god kontroll på situasjonen din i dag; godt jobba!!

    Så ses vi snart til nye OSI intervaller, jeg må bare slutte å spy først (omgangsyka! usj!)!!

    SvarSlett
  4. Grinebitere er det alltid - det er viktig å da å høre på de folka som virkelig betyr noe, aka MEG! :o)

    Når det gjelder kroppsidealer, så er dette ekstra tøft i forhold til løpingen.
    Jeg har selv grublet mye, tenkt tunge tanker og blitt såret i det jeg faktisk ENDELIG har kommet meg ned i normal kroppsvekt og normale klesstørrelser - bare for å fortsatt bli sett på som "stor". Merker at jeg ofte ikke blir tatt seriøst grunnet at jeg er for "stor" til å kunne være noe tess som løper. Å bli dømt negativt grunnet utseende vil alltid være mitt såre punkt - og sånn sett var kanskje løpingen ikke den smarteste idretten å velge, siden kroppsidealet der er et stykke unna den normalvektige nordmannen. Men ta meg f... om det skal hindre meg - og jeg gidder heller ikke prøve å komme ned i en vekt kroppen ikke har lyst til å holde.

    SvarSlett
  5. Adelheid - du skal fortsette å gjøre det du vil! Det er det som betyr noe. Hva alle andre evnt måtte mene, blir deres problem. Og de som stort sett er negative, er de som aldri har opplevd sånne ting som blant annet du og jeg har. jeg kaller det livserfaring! Og vit at det står respekt av alt du foretar deg, fordi du faktisk gjør hva DU vil:)

    Utseende, bør og skal være uvesentlig. Alle kan drive med løping og alle kan bli akkurat så gode som de selv vil. Jeg kunne helt sikkert vært en bedre løper hvis jeg hadde tenkt "normalt" - og det er kanskje litt sårt å tenke på....Men jeg er fortsatt i stand til å gjøre det jeg liker : trene, løpe, svette, sykle osv - og det er viktigst!

    Så bare kjør videre du. Ha det moro på veien og en dag så er det du som smiler best :)

    Tim

    SvarSlett
  6. Takk, Tim!
    Nr. 1; det er mye jobb å kvitte seg meg destruktive tankemønstre, men det er mulig og det er masse god hjelp å få.
    Heller ingen vits å henge seg opp i det som har vært, men være her og nå og nyte det som kommer.
    Ikke lett det heller - men absolutt verdt et forsøk å prøve.

    Nr. 2; folk er utstyrt med forskjellig evne til å sette seg inn i andres situasjon. De som utviser lav evne, og dertil kan få seg å si dustete ting, er ikke verdt å høre på.

    Jeg fortsetter å gjøre som jeg vil - ingen fare! Hadde jeg ikke hatt evnen til å følge min egen vei, hadde jeg vært et helt annet sted enn jeg er i dag... :o)

    Håper du på sikt kan oppleve at det at du turte å skrive denne artikkelen utelukkende var positivt, og eventuelt greier å sile vekk det som eventuelt har blitt opplevd som kritikk.

    SvarSlett
  7. Meget bra skrevet av dere begge to; jeg er så enig i det Tim sier: fortsett med det du liker Adelheid og vær stolt og fornøyd med deg selv! UANSETT!!

    Og jeg er så enig med deg Adelheid i det du skriver! Det er ingen vits i å ta innover seg de negative tilbakemeldingene, de kommer som kjent fra folk som ikke evner å se ting fra et annet ståsted enn sitt eget ;-)

    Vi ses snart Adel!

    SvarSlett
  8. Folk har alltid sin egen oppfatning av ting og man kan ikke la seg knekke av hva andre mener. En må lære seg til å lytte til de positive menneskene og la de negative gå forbi, slike mennesker trenger man ikke i livet sitt

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails