I'm on a ride - fast - to where I don't care!

mandag 13. desember 2010

Bakrustur og skisesongstart

Søndag våknet jeg i bedre form enn forventet, tross inntak av et ukjent antall alkoholenheter (dog ikke et skandaløst antall) på julebord kvelden før. Forkjølelsen var også klart på vikende front. Uklart om dette kan tilskrives at jeg har tatt det så med ro den siste uka eller akevittens helbredende effekter.

Tross at formen var ganske god, snakker vi ikke toppform, så en skitur ble altfor mye styr til at jeg orket det. I stedet ble det en løpetur rett etter mørkets frambrudd i min faste byrunde på 11 km.
Turen gikk slettes ikke så verst. Jeg har lite erfaring med trening dagen derpå, og det er sikkert heller ikke bra på dager hvor hjelmen er trangere enn min var i dag. Det kommer garantert til å bli en god del sjanser til å teste bakrusløping i juleferien. Satser på at det går like bra da også.

I dag dro jeg rett hjem fra jobb klokka tre (var på jobb 07.00). Skiftet i en fei, smurte skiene med et tjukt lag blå ekstra og satte kursen mot Sognsvann. Klar for sesongens første skitur. Har vært litt treg, men nå er jeg i gang...
Tenkte i mitt stille sinn det var litt mye styr for en liten skitur da jeg satt på banen oppover, pluss at jeg var kald, særlig på fingrene. Da jeg gikk forbi Svartkulp begynte varmen å bre seg i kroppen, etter hvert også ut i fingrene, og jeg skjønte hvorfor det var verdt alt styret. Det er bare så utrolig fint å gå på ski. Så det ble 10 km med oppoverbakker i pur skiglede i dag; lysløypa fra Sognsvann til Frognerseteren.

Føret var skarpt og løypene ganske så utslitte etter helgens strabaser, så jeg var glad jeg gikk fra Sognsvann og ikke den andre veien. Jeg er ikke akkurat noen kløpper på nedoverbakker, og når man tar med i beregningen at dette var den første skituren siden forrige vinter; vi snakker skikkelig Bambi på isen-tendenser.

Da jeg kom opp til Frognerseteren var lysløypa slukket, så det var litt skummelt. Men det var måneskinn som hjalp litt. Fikk en fantastisk utsikt over byen som jeg ikke rakk å ta bilde av, siden jeg måtte sprinte for å rekke t-banen.
En skikkelig velanvendt mandagskveld. Måtte det bli mange sånne i vinter.

Om én uke i dag skal jeg hente jeg fotsengene mine - håper det blir årets beste julegave!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails