I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 13. februar 2010

Umotivert lørdag

Alle dager er ikke like bra, sånn er det, og da jeg våknet i dag kjente jeg ikke direkte motivasjonen overfalle meg. Planen var egentlig at jeg skulle dra ned tidlig på Bislett og kjøre en hurtig langkjøring på på ca en time med oppvarming og nedjogg. Dette er en økt jeg i utgangspunktet synes er tung, og hvor jeg ofte sliter med motivasjonen både før jeg starter og underveis.
Med utgangspunkt i tidligere erfaringer, valgte jeg ikke å dra til Bislett hvor jeg trolig ville fått en skikkelig dårlig økt med labert treningsutbytte. I stedet meldte jeg meg på en spinningtime og dro på det i stedet. Lettere å holde motivasjon og intensitet oppe på en gruppetime enn når man trener for seg selv når det butter litt imot.

Og det var et smart trekk! Endte opp med å kjøre en av mine beste spinningøkter noensinne. Kom raskt høyt i puls og greide å holde den over 90% av makspuls stort sett hele timen. Helt utrolig bra! Pulsen lå til dels høyere enn jeg bruker å holde på en hurtig langkjøring med løping, enda jeg stort sett ligger høyere i puls når jeg løper enn det jeg orker på sykkel.

Klapper nå meg selv på skulderen for dagens smarte valg. Og har bevist for meg selv at det lønner seg å løsrive seg litt fra de fastsatte treningsplanene. Fikk nok et mye bedre utbytte av denne dagen, enn jeg hadde gjort om jeg hadde fulgt den oppsatte planen.
I morgen er det skitur hele dagen, og det er det umulig ikke å finne motivasjon til. Strålende vær er det spådd også, så jeg må opp tidlig for å komme i gang før massene inntar løypene. Er så fantastisk å ha løypene litt for seg selv, så det er det verdt å stå opp tidlig for, selv på en søndag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails