I'm on a ride - fast - to where I don't care!

tirsdag 9. februar 2010

Hei, hurra, hurra, hurra - Bislett har reå-åpna...

Fritt etter Karius & Baktussangen. Var det beste jeg kom på i farten!

Innebanen under tribunene åpnet igjen i går, og allerede i dag var jeg på plass for å sjekke det ut. Kunne ikke passet bedre egentlig, på vei ned til Bislett begynte det å snø mer og mer og det var bare ufyselig ute. En perfekt dag for inneløping altså.
Og jeg var ikke alene om å tenke det. Tydeligvis mange som har fått med at det var åpent igjen, for der var det jammen mye folk. Jeg ankom litt før kl. 16, og da var det allerede mange på plass. Trente mye på Bislett i fjor vinter, og da var det slettes ikke så mye folk. Vanligvis har det begynt å dra seg til rundt kl. 17, men aldri som i dag. Nyhetens interesse kombinert med nyttårsforsetter kanskje?
Gøy med mye folk og masse forskjellige folk: alt fra ambisiøse sprintere til folk som synes det er stas å orke og jogge 5 runder... Jeg liker sånne settinger.

De har nå satt opp vegger tett inntil løpebanen helt rundt, så det føles mye trangere og mer klaustrofobisk enn det gjorde før. Da var det veldig åpent mange steder. Men bonusen er jo nå at man kan løpe i kortbukse og t-skjorte, så ingen klaging fra meg.

Jeg har nesten ikke løpt de to siste månedene, og nå er det vel snart to uker siden siste løpesteg. Var derfor veldig spent på hvordan dette skulle gå. Hadde planlagt å ta en rolig tur på vel én time. Ingen vits å gå for hardt ut. I starten gikk det skikkelig dårlig, og jeg ble ganske betuttet av det.
Sånn har det vært tidligere også, hvis jeg ikke får løpt på en stund, tar det tid å komme inn i det igjen. Heldigvis kom det seg etter hvert; pulsen sank langt ned, farten gikk littegranne motsatt vei, stive legger løste seg opp, den ømme beinhinnen jeg kjente på fra start sluttet å surve og en urolig mage roet seg. Ga meg etter vel en time, men da kunne jeg fortsatt i det uendelige kjentes det ut som. Hadde overhodet ikke antydning til tung pust og var nesten ikke svett. Herlig! Fra lavt nede til høyt oppe på under en time... Og sånn går no dagan her i gården.
Valgte altså å gi meg på topp. Har planlagt en hard dag i morgen - intervall på mølle før jobb og styrketrening etter jobb. På torsdag er planen å teste lysløypene i Lillomarka, gleder meg allerede... I helgen tror jeg at jeg skal tilbake på Bislett for å ta en hurtig langkjøring - den økta er det lenge siden har stått på programmet, så det blir spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails