I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 27. juli 2013

Øyakarusellen del 3 - Gressholmen rundt

Sånn var min torsdag:

Først satt jeg inne og kokte på kontoret til klokka tre. Så rett ut til Gressholmen med første mulige båt for å ligge litt på lading før løpet. På båten traff jeg Marianne, og ute på Gressholmen hadde Frode funnet seg en super plass i sola, så alt lå til rette for et par fine preracetimer.
Sola skinte - og vi hadde orkesterplass (foto: Frode Klevstul)
Men allerede da vi kom begynte det å dryppe litt fra himmelen. Vi trodde det skulle gå over, men helt plutselig braket det løs en tropisk storm. Og omtrent tre sekunder etterpå befant vi oss under et tre, i et forsøk på å søke ly. Og det hjalp en stund, til det ikke hjalp lenger... Etter hvert haglet det også, det var kjørt og vi ble søkk våte. Vi greide å le av uværet, en stund. Men så ble vi gjennomvåte. Først da vi begynt å løpe mot kroa for å søke ly, stoppet det.
Jeg og Marianne, i ly under en busk - man tar det man har (foto: Frode Klevstul)
Så det ble ikke det tørre terrengløpet jeg hadde håpet på. Men dette var egentlig bare en digresjon, for resten av dagen og kvelden var alt bare superduperglitrendefantastisk.

Da vi kom bort på kroa begynte det å komme flere løpere til også, og stemningen steg igjen.
Prøveløping av løypa (foto: Frode Klevstul)
Sola var definitivt tilbake før start (foto: Frode Klevstul)
Etter hilsing på kjente, skravling og prøveløping var løpet i gang. Det gikk fort å få varmen igjen - og det ble fort for varmt. Jeg hadde to stykker jagende i hælene omtrent hele runden. Lå først til det var under én km igjen, men orket ikke svare når de løp forbi når løypa ble litt mer lettløpt. Jeg må trene mer mentalt på å tåle å bli jaget og forbiløpt og faktisk prøve å svare.

Moro var det lell, og Bengt er jo også normalt en mye raskere løper enn meg. Så at jeg kom rett etter han i mål må jeg se på som positivt. Var innenfor et minutt etter Marianne også, og det er noe nytt.
Meg og Bengt iført våre bredeste glis etter målgang. (foto: Frode Klevstul)
I etterkant har jeg oppdaget at jeg har få smårisp over hele kroppen, så det var tydeligvis mye stikkebusker der ute, men merket det overhodet ikke underveis.

Etter løpet var det å hoppe rett i sjøen. Det var nydelig temperatur i vannet. I fjor tok jeg årets første bad etter Gressholmen rundt. Ikke i år, heldigvis.
Marianne, Bengt og jeg nekter å avslutte badingen (foto: Frode Klevstul)
Deretter var det middag på kroa. Jeg vant uttrekkspremie (igjen!); nok et gavekort på Löplabbet. Hohoho!
Så crazy glad blir man av å vinne nok et gavekort på Löplabbet (nå er jeg oppe i 2000 kr.) Har en stund nå tenkt at jeg bør komme i gang igjen med styrketreningen, slik at jeg ikke svinner hen - men overarmen på bildet vitner visst om at det har jeg ikke gjort, gitt... Marit Bjørgen, pass deg - jeg tar deg igjen til høsten! (foto: Frode Klevstul)
Banketten på kroa med verdens fineste løpekompiser varte fram til vi måtte ta den siste båten hjem. Altfor, altfor tidlig så klart.
Måtte jo pynte meg for anledningen (foto: Frode Klevstul)
 
(foto: Frode Klevstul)
Det har vært mange fine dager denne sommeren, men denne torsdagen kommer meget, meget høyt opp på lista. 

Har bare en negativ ting å si om Øyakarusellen, og det er at det er kjipt at det er et helt år til neste gang.

Mer om bilder fra løpet:
Kondis
Frode Klevstul

6 kommentarer:

  1. enig, burde vært øykarusell hele året!

    takk for nok en super løpsdag. elsker øyløpene.

    SvarSlett
    Svar
    1. True that. Takk selv. :-)
      Fant et bilde jeg rått stjal, gleder meg til flere (ikke ment som mas).

      Slett
    2. Flere kommer nå innen noen få minutter. Driver bare å "tuner" innlegget litt.

      Slett
    3. Sweet! Da blir jeg nok nødt til å røve litt i kveld. :-)

      Slett
  2. Høres ut som et bra løp med supert opplegg rundt. Det var da voldsomt så heldig du er mht vinnerlykke for tiden! Så gøy!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, etter mye leting har jeg visst endelig truffet "gullåra". Det går sikkert over snart. :-)

      Slett

Related Posts with Thumbnails