I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 9. mai 2010

Rusletur i vårlig Oslo

Det som skulle vært en langtur i Lillomarka, ble i dag i stedet en rusletur i byen. Har tørrhostet hele natten, og i et flyktig anfall av fornuft forsto jeg at treningsfri nok er tingen. Men det er ikke lett, gitt. Heldigvis hadde jeg unnskyldning for å komme meg ut likevel, for jeg måtte på apoteket og skaffe meg noe hostedempende. Men utenom det at jeg får noen skikkelige hostekuler og det klør noe vanvittig i halsen, føler jeg meg ikke så syk - men nå har jeg ikke testet det heller.
Det blir nok et legebesøk til uka. Skulle ønske jeg kunne fått en kjempehestesprøyte med ett eller annet som virket. Kunne gjerne vært vondt som fy, bare det hadde gjort meg frisk, rask og klar for trening og konkurranse igjen.

Dagens  unnskylding for å komme seg ut - håper det hjelper:
I dag var det kjølig ute igjen. Planen var å bruke en av mine favoritttransportmidler i denne byen, nemlig bysykler. Men siden jeg ble så kald av det, satte jeg den fra meg og tok beina fatt i stedet. Det har blitt en del bysykkel i det siste, siden min egen sykkel er punktert etter en tur i et gjørmehull - og det ser visst ikke ut til at den vasker seg og bytter slange selv, go figure... Kan bli bysykkel en stund til med den tiltakslysten jeg oppdriver på dette området.

Bysykler er så utrolig bra tiltak - men ofte ikke å oppdrive når man trenger dem som mest, eller så er stativet er fullt når man skal sette den fra seg. Men her var det akkurat passe:
Har virkelig fått tatt innover meg at det er vår i Oslo på turen. Det spirer, gror og blomstrer over alt, om enn ganske sakte, siden det er så kjølig.
Var også innom og hilste på Futt, som forøvrig har bursdag i morgen. Hipp hurra! Det skal selvfølgelig også feires da. Vi to blir til sammen 60 år i år, noe som kanskje bør feires litt ekstra i løpet av sommeren. Er det den høye alderen som begynner å tynge meg om dagen, kanskje?
Tok for øvrig en test på iform.no i dag tidlig som sa at jeg ikke er klar for maraton enda. Hæ? Og hvem er  da så klar for maraton (sykdommen var ikke med i beregningen)?... Tulletest!

3 kommentarer:

  1. Fikk samme jeg også..

    Er maraton noe for deg?
    Du virker ikke klar til å løpe maraton enda.

    Hvis du virkelig drømmer om å gjennomføre en maraton, bør du justere målsettingen din og tenke grundig over om maraton egentlig er tingen for deg akkurat nå.

    Hvis du virkelig vil det, må du sette av tid og energi til prosjektet, slik at du er sikker på å få en positiv opplevelse.

    Tenk over om du bør sette deg et annet mål akkurat nå - f.eks. å løpe en halvmaraton.

    SvarSlett
  2. "Sånn skal være - bare klø på!

    Du er helt klar til å løpe maraton, for motivasjonen din er på topp!

    Hvis du ikke har skader, er det bare å komme i gang med treningen.

    Maratoneventyret ligger for dine føtter."

    Klar som et egg jeg!
    :-)

    Du blir frisk snart Adel, jeg sender herved over masse barnehagebarn-opparbeidet sykdomsimmunitet!

    Siri - selvutnevnt doktorand i lange ord!!!

    SvarSlett
  3. Forsatt sier jeg, tulletest! ;o)
    Takk for immunitetsoverføring, men jeg kan avsløre at jeg er hjemme fra jobb i dag fordi jeg ikke er bra. Legetime er bestilt, nok er nok! :(
    Høstsesongen, kanskje det blir noe stort?...

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails