I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 2. mars 2014

Torsdagsdobbel: (vann)ski og kettlebell

På torsdag fikk jeg min årlige betalte skitur. Normalt er universitetets skidag i mars, men denne gangen var vi fortsatt inne i februar. Ut fra føret skulle man tro vi var langt ute i april. Mye tyder på at dette var sesongens siste skitur i Nordmarka for min del. Jeg har ikke vært på ski siden Holmenkollmarsjen 8. februar. Dette har vært en trist vinter, og årets skidag var kun for de aller, aller mest dedikerte.
Grunnet mildværet startet turen i Sørkedalen. Fra Fyllingen gikk jeg holmenkollmarsjløypa tilbake til Holmenkollen. Det ble 27 km på (vann)ski. Fortsatt er det ganske mye snø i høyden, men både snøen og underlaget er veldig vått. Tjukk tåke og lett regn bidro heller ikke til å toppe stemningen.
Jeg tok det veldig med ro, så det ble 27 lette kilometer på ski. Ingen spektakulære fall underveis heller. I tillegg var det flere skikjendiser ute og gikk. Observerte både Astrid Uhrenholdt Jacobsen og Henrik L'Abée-Lund. Pluss flere andre som så veldig proffe ut, men som jeg ikke kjente igjen i forbifarten. Men for det meste var det veldig, veldig stille inne i Nordmarka - og det er utrolig deilig.

Grunnen til at det ble en dobbel på torsdag er at jeg har meldt meg på kettlebellkurs, og det startet torsdag kveld. Rannveig ("Futt") mener at jeg har forbrutt meg mot min selvpålagte regel om kun én ny idrett i året ved å melde meg på dette kurset. Men jeg mener så klart at det er godt innafor. Har jo trent kettlebell lenge, og har ingen planer om å melde meg på noen konkurranser (tror jeg).

Kurset var veldig bra, og jeg lærte masse. Gleder meg til fortsettelsen. Var også en skikkelig opptur at jeg holdt ut bedre i swings enn en real muskelbunt av en ung fyr som jobber som studioveileder i Studentidretten. Men i kettlebell holder det ikke bare å være sterk, man må ha god kondis også... Og jeg kan helt ublygt si at jeg scorer godt på begge deler. Sikkert derfor jeg liker denne treningsformen så godt. Jeg er frelst, men kjenner ingen andre som har slengt seg på "russergym"-bølgen. Er det noen flere der ute som har skjønt hvor bra og ikke minst gøy denne treningsformen er?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails