I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 1. desember 2013

Fram med skiene igjen

Etter å ha sittet og kikket på bilder som har blitt lagt ut på Facebook og Instagram av bekjente som har vært på fjellet og gått på ski, med lengsel og dyp misunnelse i blikket, ble det endelig min tur til å teste skiene denne helga. Yes!

Siden jeg har meldt meg på Holmenkollmarsjen, må jeg jo komme i gang med treningen snart. Så jeg hadde leid meg ei lita leilighet på Nordseter denne helga. Har også ei snill venninne som er laus med å låne bort bilen sin, slik at jeg slapp å ta tog og buss. I tillegg var den yngste søsteren min villig til å bli med for å holde meg med selskap på hytta.

Har hatt en strålende helg. På fredag trodde vi at det skulle komme snø, men dessverre ble det med et bittelite melisdryss. Likevel var jeg veldig imponert over hvor bra føret hadde holdt seg. Det er jo en stund siden siste snøfall.

Lørdag var det helt strålende, og jeg gikk inn til Hornsjø i nykjørte skiløyper. Kjente at jeg hadde brukt noen uvante muskler dagen før, men var mindre støl enn jeg fryktet i forkant.

Søndag blåste det voldsomt. Men sola skinte mens jeg var ute på tur. Gikk mot Pellestova, men snudde etter 10 km grunnet den voldsomme vinden. Vinden hadde også blåst vekk styresnøen mange steder, så det var hardt og veldig glatt.

Da jeg kjørte hjem slet jeg med å kløtsje, siden jeg var så stiv i hofta og øm i hofteleddsbøyerne. Full valuta for pengene denne helga altså. I tillegg har jeg fått lest bok, spist godt, drukket rødvin og testet de fleste poljuleøltypene fra både Nøgne ø, Haandbryggeriet og Ægir. Så om noen lurer på hvilke juleøl de skal kjøpe i år, er det bare å spørre meg.

Hadde overhodet ikke lyst til å pakke og dra hjem i dag. Kunne lett gjort dette hver helg, gitt.

4 kommentarer:

  1. Og hvilken av juleølene var favoritten? Jeg har vel bare drukket Underlig Jul, Special Holiday og Halvors Jul så langt fra bryggeriene du nevner. Underlig Jul var veldig krydret, så de to andre var bedre..

    SvarSlett
    Svar
    1. Tja, det kommer an på hva du skal drikke det til. Jeg synes at de jeg har smakt alle er veldig tunge. Så de blir nesten i meste laget å drikke sammen med mat. Syntes både Nissefar, Nissemor og Bestefar fra Haandbryggeriet var veldig gode. Kanskje er Nissemor best til julemiddagen? Har fortsatt til gode å smake testvinneren (i den testen jeg leste); Ylir Julebrygg fra Ægir. Har den i kjøleskapet og skal teste den en kveld veldig snart.
      Underlig Jul er vel nesten en dessertøl, om noe sånt finnes? :-)
      Gi beskjed om du finner en skikkelig god en. Jeg er laaaaangt unna å ha testet alle. Og hvordan går det med det egenbryggete da?

      Slett
  2. Stemmer, jeg har testet Bestefar også ja. Veldig god. De 3-4 siste årene har Dahls Juleøl (polølet) vært en klar vinner hos meg, men det var en skuffelse i år. Så langt er vel Ringnes Julebokk det beste jeg har smakt fra et av makrobryggeriene, med Aass Premium tett etter. Fra mikrobryggeriene er vel Haandbryggeriets Halvors Jul det mest spennende så langt. Jeg har ikke rukket å komme meg gjennom "bunken" enda..

    På hjemmefronten har mitt eget juleøl blitt veldig bra. Jeg har også en Double IPA og en Amber som utvikler seg fint. Faktisk har alle bryggene blitt bra :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har ikke prøvd Halvors jul. Den scoret ikke så høyt på testen. Men kan jo være god likevel. Får teste den også. Synes du burde noen øldrikkende løpevenner på smalsprøver av hjemmebryggene forresten... :-D

      Hvis du finner en mikrojuleølfavoritt blant årets utgivelser så gi beskjed.

      Slett

Related Posts with Thumbnails