I'm on a ride - fast - to where I don't care!

onsdag 16. oktober 2013

23 km store smerter i leggene bestilt og betalt

Jeg, sjølveste fjellgeita (som alle nå jo vet), skal 28. juni 2014 løpe 23 km på tid i de franske Alpene; 1454 høydemeter opp og 474 ned.

Hva jeg snakker om? Mont Blanc Cross, vel.
Jeg kjente mange som var nedover i år, og det var en lidelse å sitte hjemme og følge med på alle Facebookoppdateringer og blogginnlegg om hvor fantastisk de hadde det. Så jeg skjønte at neste gang måtte jeg bli med selv. Og jeg ble ikke mindre sikker etter den nydelige turen min til Østerrike i sommer. Alpene er the shit!

Det var tilnærmet birkentilstander da påmeldingen åpnet kl. 13 i går, så serverne deres knelte med en gnag. Det tok flere timer og mange gjentakende tastetrykk for å oppdatere nettsiden før jeg kom gjennom. Men jeg fikk plass, og bare noen timer etter var det utsolgt. Så det er mange som vil seg selv vondt (eller godt, alt ettersom man ser det)...

Ut fra hva jeg har hørt og lest så blir det mange nordmenn i Chamonix den siste uka i juni.

Jeg skal ikke røpe navn, men jeg fikk en melding på Facebook i dag fra en person som måtte betro seg til noen. Vedkommende ble nemlig så revet med av gledesmeldingene fra alle som sikret seg plass i går, at hun i hemmelighet meldte seg på i natt. Og har altså ikke fortalt det til mann og barn enda. Jeg lo godt av den meldingen, gitt.
Jaja, noen fordeler har vi single og barnløse. Lykke til med the breaking of the news.  Jeg krysser fingrene for deg.

 Det er fortsatt plasser igjen på 80 km, 10 km og Vertikal km for de som sitter på gjerdet. Dere vet hvem dere er...

Og dermed begynner løpskalenderen for neste år også å fylle seg opp, sakte men sikkert. Det er så gøy å tørre og kunne planlegge ting som ligger langt inn i framtiden igjen. Hurra!

9 kommentarer:

  1. Yes, alpene er THE SHIT!!!! Og dette blir råbra! Og jeg må le litt av historien om "hun som ble revet med" - hahahaha - sjukt bra!! Blir moro å se den offisielle listen over alle nordmenn som skal nedover - hvor mange skjeletter er der i skapet liksom ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vedkommende får avsløre seg selv. Jeg har sagt nok. Hun må bare få kvinnet seg opp til å fortelle det hjemme... :-D

      Jeg tar det som et stort kompliment at det er jeg som er førstevalget når det kommer til å dele gærne løpebetroelser som må holdes hemmelig. Det har skjedd før også. Hihihihi! Må ha litt av et rykte på meg. Problemet er jo bare at jeg ikke greier å unnlate å fortelle det videre på den hemmelige bloggen min. :-D

      Slett
  2. Dette høres både moro og fryktelig tøft ut. Artig at dere blir så mange som drar nedover.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kommer til å bli kjempegøy (og vondt). Gleder meg allerede. :-)

      Slett
  3. The Good Shit!

    Sees i alpene. Jeg fikk frustrerende nok ikke meldt meg på Mont Blanc Marathon, så må ta til takke med en ny Cross. Men i 2014 så varmer jeg kanskje opp med en KM Vertical. 80km blir nok "litt" i lengste laget.

    SvarSlett
    Svar
    1. Mener å huske at du hardnakket påstår at du ikke liker lange løp, og så er du i tenkern mht til 80 km. Me like! :-D
      2015 for bli året for din maratondebut da vettu.

      Tror kanskje, muligens vi sees før Alpene.

      Slett
    2. Jeg liker ikke lange løp på asfalt, men når vi snakker fjelltur... Men 80km blir ALTFOR drøyt for meg. Får nøye meg med en kort Cross da ((:

      Ja, sees nok innen alpene. Onsdag f.eks.

      Slett
  4. Yeah, det der blir moro å få med seg mens jeg trapper mot til Ironman. elsker å leve på andres lidelse:-)
    PS. jeg toro jeg skjønner hevm som meldte seg på i nattens mulm og mørke. Får tilby meg som barnepasser , worst case....

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehehehehe, jeg skal ikke avsløre mer enn jeg allerede har. Jeg kjenner opptil flere som passer beskrivelsen, ellers hadde jeg ikke lagt det ut. Vi får vente i spenning på at vedkommende avslører seg selv. :-)

      Godt å høre at det er flere som skal lide i 2014. Men er det bra å avsløre sine sadistiske trekk i full offentlighet på den måten, Anna?.... ;-D

      Slett

Related Posts with Thumbnails