I'm on a ride - fast - to where I don't care!

torsdag 14. juli 2011

Skippertak!

Geitene på Sinober ser til å ha gått i feriemodus - sikkert vel fortjent. Tipper de får kjørt seg når barnehagen er oppe.
Har startet ferien med et treningsskippertak. Jada, jeg vet at jeg slettes ikke burde gjøre det jeg har gjort denne uka. Meeeeeeen....Med unntak av onsdag har jeg nemlig løpt hver dag siden lørdag.
Det er fint vær, det er ferie - hvem kan vel sitte stille inne?! Og når Johnny Hoogerland kan sykle TdF med 30 sting i beina, må vel jeg kunne løpe litt?!

Planen har vært å ta et skippertak denne uka, hvile hele helgen - og forhåpentligvis få en liten boost når jeg behøver det i uka som kommer.

Mandag løp jeg pyramideintervaller med OSI. Tross at det var lenge siden, greide jeg overraskende nok å henge ganske bra med. Kuttet likevel ned økta, nettopp fordi det var så uvant for beina å løpe hardt. Flink jente!

Tirsdag løp jeg min egen Fagervann opp og litt til. Tross at jeg tok det pent opp alle bakkene, var det tunge tre kilometer til toppen. De neste vel 7 kilometerene av turen var derimot mye lettere - greit å gjøre unna det verste først.Syklet fram og tilbake til Maridalen skole også, så det ble nesten en komboøkt verdig en triatlet.

Onsdag hang jeg i slynger i treningsstudio med det formål å bli sterkere, og ut fra hva musklene forteller meg i dag, så gjorde jeg en ganske god jobb.
Velkjent motiv på denne bloggen - utsikt over Maridalsvannet, nå også med nytt informasjonsskilt og ny sekk
I dag har jeg løpt en stirunde på ca. 18 km; fra Solemskogen innom Sinober og ned til Kjelsås. Sist jeg løp denne runden var det ekstremt vått. I dag var det mye tørrere, og det var derfor mulighet for å løpe litt fortere. Noe jeg også gjorde, tross at jeg løp med en stor sekk på ryggen.
Det var nemlig formålet med dagens økt - å trene på å løpe langt med en større sekk. Jeg burde slettes ikke løpe så langt på nåværende tidspunkt - det er både for kort tid siden kortisonsprøytene og siden jeg fikk justert sålene. Men jeg måtte... Hvorfor skal jeg komme tilbake til når det er overstått.
Fikk litt vondt i den venstre foten, som sliter mest med å venne seg til de nye forhøyningene i sålene. Håper det går seg til.

Sms'et med min ene søster i dag, Karianne, og det sluttet med følgende dialog:
Karianne: Kos deg masse, masse.
Jeg: Takk, men regner med at du mener slite masse?
Karianne: Du koser deg når du sliter du!
Hm, det er vel en sannhet med modifikasjoner - men noen kjenner meg visst altfor godt!

Mitt fokus hva angår trening i sommer er mye rolig mengde; enten på sykkel eller med løpesko i terreng. Dessuten motbakketrening og styrke samt litt vannløping. Ingen konkurranseplaner til høsten - må se hvordan beina oppfører seg under mitt nye treningsregime. Men håpet lever!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails