I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 24. juli 2011

Et svensk sommereventyr etterfulgt av et norsk mareritt!

Det føles egentlig helt meningsløst og veldig smått å skrive om trening nå - men samtidig går livet også videre.
Jeg tilbrakte forrige uke i Jemtland, løpende på fjellet på en tur med Svenska löparläger. Siden dette er noe flere enn meg gjerne bør teste, lager jeg et lite innlegg om det. Men skal la bildene stort sett på tale for seg selv.
På vei ut på 4-milstur på onsdag - jeg måtte nøye meg med bare 2 mil på egenhånd
Reiste til Åre forrige fredag og tilbrakte helgen der. Testet blant annet downhillsykling i alpinanlegget, og det var kjempegøy men ganske så skummelt til tider. Det endte selvsagt også i til dels store blåmerker.
Latmannssykling!
Jeg og Helena så i hvertfall veldig tøffe og muskuløse ut når vi hadde fått på oss alt utstyret - vet ikke om farten sto helt i stil?!...
Bratt ned fra de høyeste toppene i Åre
Mandag til fredag ble tilbrakt på Sylarna Fjällstation, og med det som utgangspunkt har vi løpt mange kilometer rundt i de omkringliggende fjellene. Jeg har dessverre hatt en skikkelig uflaksuke, noe som har endt i en vond venstre fot, en blå tå, et veldig vondt høyre kne, flere blåmerker, masse skrubbsår pluss et lett forstuet håndledd. Har derfor ikke fått løpt og tatt meg ut så mye jeg ville, og har ikke særlig treningsverk eller er særlig sliten etter turen - tross at jeg har løpt en del lenger enn jeg bruker denne uka.
Klare til å løpe inn til Sylarna fra Storulvån mandag ettermiddag. Fra venstre: Madeleine, Peter, Markus (leder), Johan, meg, Åsa og Karin.
Mot slutten av uka begynte jeg å bli veldig fortvilet over at kroppen bare jobbet mot meg og alle fallene. Men dette ble raskt satt i perspektiv da jeg satte snuten mot Norge fredag ettermiddag/kveld, og meldingene om hva som hadde skjedd begynte å nå meg. 
Hver økt ble avsluttet med ising i elva (kaldt!).
Vidder og rein
Ikke langt til Norge om hjemlengselen skulle bli for ille
Fjellflora
Sint som en lemen... Det er lemenår i år, det var sikkert. Men de er nå jammen søte når de er sinte da.
Sylarna fjällstation sett fra oven
Tirsdag løp vi bakkeintervaller opp mot fjellet i midten
Reinen beitet rett utenfor døra
Jeg var i bakken mang en gang på turen, og som man kan se av bildet greide jeg på et tidspunkt også å ta nedi med ansiktet - bra jobba!

2 kommentarer:

  1. Lite märkligt att vi satt och pratade om vilka olyckor som skett i Sverige och hur Norge varit förskonat från detta, nästan precis samtidigt som det vedervärdiga massmord skedde!
    Hemska dagar för er och oss alla nu.

    SvarSlett
  2. Hei og takk for sist Peter. Den samtalen har jeg også tenkt MYE på etterpå, at det går an...

    Er akkurat hjemme igjen fra minnemarkeringen på Rådhusplassen, og kanskje gjør dette oss bare til et enda bedre land å bo i. Intoleransen skal ikke vinne!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails