I'm on a ride - fast - to where I don't care!

fredag 27. juni 2014

Bratt, brattere, Chamonix

Jeg har kommet meg ned til Chamonix, og i morgen skal jeg til pers på Mont Blanc Cross på vonde bein (det har forverret seg den siste uka). Har funnet ut at de har lagt på 3 km i løypa pluss en del høydemeter både opp og ned. For å være helt ærlig så synes jeg faktisk at nedover er verre enn oppover når det er så bratt som det er her. Det kommer til å bli en lang dag i morgen. Jeg tror jeg må kjøre veldig hardt om jeg skal greie å komme i mål under 4 timer. I tillegg har de flyttet starten en time tilbake, grunnet mulig dårlig vær utover dagen. Så starten går 07.30 i morgen tidlig. Vel, jeg tar det som en tur - så får det ta den tiden det tar.
Egentlig er dette å regne som treningsleir til Mærraølen 2014
På La Floria med utsikt over Chamonix (foto: Sharon Broadwell)
Har vært ute på et par korte treningsturer og testet sko. Det føltes veldig tungt å løpe, men jeg har i hvertfall bestemt meg for hvilke sko jeg skal bruke. Så får jeg håpe at jeg ikke angrer på det altfor tidlig i løpet.
Det blir mine gamle Inov-8s som skal til pers i morgen.
Da jeg løp min første halvmaraton etter et par måneders trening i Oslo september 2008 var det Sharon Broadwell som vant maratondistansen. Hvis du hadde sagt til meg da at om noen år skal du ligge i ryggen på henne på treningstur opp fjellsidene i Mont Blanc-massivet, så hadde jeg nok sett veldig rart på deg. Men sånn har det altså blitt. Rart hvilke vendinger livet kan ta. Men jammen bra at det er mulig.

Rapporterer mer når løpet er overstått.
(foto: Sharon Broadwell)
 

4 kommentarer:

  1. Lykke til i morgen! Ikke brenn alt kruttet før Mærraølen (årets viktigste løp)!

    SvarSlett
    Svar
    1. Neida, jeg sparer jeg. Bruker denne dagen som en god gjennomkjøring. Først litt motbakkeløping, nå bankett. Skriver rapport i morgen. :-)

      Slett
  2. Det ser fantastisk ut. Krysser fingrene for deg akkurat nå - håper du har det fint! ;) Og nyyt ferien!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt greit her... Jeg nyter, særlig nå som det verste er overstått. Jeg falt ikke utenfor et stup, og høydeskrekken er nesten helt overvunnet etter i dag.

      Slett

Related Posts with Thumbnails