I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 9. september 2012

Mens jeg venter...

...på at betennelsen i venstre legg skal gi seg, tester jeg det som er av alternativ trening. Den siste uka, i tillegg til den milen jeg normalt sykler til og fra jobben hver dag, har jeg syklet to lengre sykkelturer. Begge i nydelig vær, så da går timene fort.

I tillegg har jeg vært på litt forskjellige timer i studio denne uka, så skaden har kun hindret meg fra å løpe. Den har overhodet ikke hindret meg fra å trene.

Skal til fysioterapeut i morgen. Etter det vet jeg litt mer om hva jeg kan og skal gjøre videre for å få dette til å gå over raskest mulig. Men min plan er å fortsette med syklingen både inne og ute i uka som kommer. I tillegg fortsetter jeg med mitt pågående prosjekt med å teste det som tilbys av styrketrening i Studentidretten. Til nå har jeg testet alle typer TRX-timer, og har planer om å fortsette med det én gang i uka framover. Det er mange nye instruktører denne høsten, så nå tester jeg de fleste til jeg finner den timen som passer best for meg.

I tillegg har jeg prøvd meg på bosu core de siste månedene - en treningsform som er ypperlig for løpere. Framgangen på balanse har kommet svært raskt, og det er oppmuntrende. Bosutrening inneholder akkurat det en løper behøver, og særlig de tingene jeg er svak på. Det samme gjelder yoga.

Leser at folk har forskjellig oppfatning av om yoga er bra tilleggstrening eller ikke. Men jeg ønsker ikke bare å bli en bedre (og skadefri løper), jeg ønsker også å bo i en kropp som skal fungere godt i mange år framover - og da bør man tenke på helheten. Derfor legger jeg også inn minst én stretchingtime i uka denne høsten.

Tirsdag skal jeg teste en god gammeldags sirkeltreningstime. Er det bra, så har jeg nok et alternativ jeg kan legge inn i treningsuka framover. Variasjon er bra, går man lei en treningsform kan man bare gjøre noe annet og få samme resultat. Skisesongen nærmer seg, så det er på tide å bli sterk igjen.

Summa summarum, om jeg kan løpe eller ei, jeg får tiden til å gå...

2 kommentarer:

  1. Hey hey hey, skisesongen er jo noe å se frem til ;-) Jeg får begynne å pumpe litt musker jeg også... haha, særlig at denne pinglekroppen klarer å utvikle muskler... men jeg får prøve!

    Vi ses nok på en saltime utover høsten skal du se; så langt har det blitt mye "hjemme med barn" og div annet ;-) Kos deg med de alternative øktene; jeg er enig i at helhet er viktig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Velkommen skal du være. Jeg kan komme tilbake med resultatene av forbrukertestingen min, dersom noen er interessert. :-)

      Slett

Related Posts with Thumbnails