I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 17. april 2010

Litt i gang igjen - halvmaraton pluss i Maridalen

Forkjølelsen sitter forsatt godt i, så det har vært en veldig rolig uke treningsmessig. Har måttet ta kroppens signaler skikkelig på alvor denne gangen - søndagens prøvelse kjørte meg helt i grøfta, faktisk.
Men i dag valgte jeg å forsøke meg på en langtur igjen. Rakk ikke 54-bussen til Brekkekrysset slik jeg hadde tenkt, så jeg endte opp med å ta trikken til Kjelsås og starte derfra i stedet. Sjekket ut om snøen hadde blitt borte på skogbilveiene, og nå er det jammen rett før det er helt bart. Hurra! Løp ned til Maridalen kirke og derfra på asfalten inn til Skar, Gamle Maridalsvei tilbake og Maridalsveien helt hjem fra Hammern. Det ble ca. 22 km.

Selv om det er mye snørr og problemer med slimhinner og luftveier, gikk dagens tur bedre enn forventet. Har jo hvilt hele uka, så det skulle nesten bare mangle...
Farten var til dels høy i dag (høyere enn vanlig). Akkurat som om det henger i fra forrige søndag, og jeg ikke kommer ned igjen. Vel, det må gjerne fortsette. Men pulsen var litt forhøyet fortsatt, forkjølelsen henger i og jeg merker det fortsatt på både hvile- og treningspuls.

Ser på bloggen til Espen/Mosjonisten at han nesten har gjort samme tur i dag. Glemte kamera selv, men hvis noen skulle lure på hvordan forholdene er i Maridalen nå, kan man se det her.

Resten av dagen jobbet jeg, og det samme skal jeg gjøre i morgen - fin helg!

Vel, nå er det under én uke igjen til Sentrumsløpet. Håper formen kommer skikkelig tilbake i dagene som kommer.Uansett, jeg gleder meg. Masse folk og god stemning blir det garantert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails