I'm on a ride - fast - to where I don't care!

torsdag 22. oktober 2009

Helsesjekk

Vært hos legen og tatt en skikkelig sjekk, slik man jo bør gjøre innimellom etter at man har blitt voksen, visstnok - dette var første gang for meg. Burde sikkert gjort det for tre år siden for å sjekke forskjellen, men det man ikke vet, har man ikke vondt av!

Resultat:
  • jeg vant kåringen som dagens friskeste pasient med god margin
  • fikk beskjed om at jeg kom til å leve til jeg ble 120 hvis jeg fortsatte på samme måte (vel, håper sannelig hun har rett!)
  • det ble anslått at jeg har en hvilepuls nede på 30-tallet (glemmer alltid å sjekke selv) - og at jeg nesten bør bære sertifikat på det i tilfelle jeg blir lagt inn på sykehus og de får panikk pga. lav puls - det skjer visstnok med godt trente personer
  • jeg har leeeeeeeeeeenge igjen til overgangsalderen - dvs den kommer trolig til å inntreffe sent (alt de vet disse legene) - så enda noen år igjen til jeg når total bitch mode!
  • absolutt ingen tegn til diabetes eller hjerte-/lungeproblemer (familiens svøpe)
 Ergo: jeg er tydeligvis på rett spor hva angår kosthold og trening vs helse! Opptur! :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails