I'm on a ride - fast - to where I don't care!

tirsdag 7. juli 2015

Oslo tri 2015: avmelding og påmelding i samme uke, i den rekkefølgen.

Gjelder å nyte livet selv om man ikke kan gjøre alt man vil. Utsikt over Randsfjorden i helga som var.
Etter Hove tri var det jo veldig klart at jeg ikke skal konkurrere mer i triatlon på ei stund, så jeg la ut startnummeret mitt for salg på finn. Etter bare minutter fikk jeg den første henvendelsen, og i løpet av kort tid var innboksen full av spreke, hyggelige menn som ville kjøpe.
Det er selvsagt veldig hyggelig å bli kontaktet av en haug med spreke, hyggelige karer - innboksen løpes ikke akkurat ned av det til hverdags, dessverre. Men jeg skulle gjerne ha solgt det til en annen kvinne, siden det kun er 13 % av de påmeldte som er av mitt kjønn. Ingen kvinner tok kontakt, og det ble en av disse spreke, hyggelige karene som stakk av med startnummeret mitt.

Så til noe morsommere enn å melde seg av konkurranser, nemlig å melde seg konkurranser. Jeg har nemlig fått med meg noen til å danne et stafettlag. Dessverre var stafetten også utsolgt. Men før fortvilelsen rakk å få overtaket, la Rye ut ekstra startnummer til årets konkurranse. Jeg fikk meldt oss på, og det blir Oslo tri likevel. Så stas! Både avmeldt og påmeldt i samme uke altså.
Jeg skal delta sammen med Silja og Tim. Silja skal svømme, jeg skal sykle og Tim skal løpe. Knallag spør du meg. Jeg gleder meg vilt, og lover å gi absolutt alt jeg har i Maridalen.
Noen har glemt å fortelle Randsfjorden at det er sommer... Dette viste termometeret fredag som var. Heldigvis kom det seg litt til søndag, sånn at jeg fikk tatt en liten svømmetur med våtdrakt. Men det holdt lenge med 2000 m i det kalde vannet.
Veldig bra å ha noe morsomt å se fram til. Noe løping blir det jo ikke framover, det er ekstremt tydelig. Det er ikke den minste bedring å spore i hælen etter snart fire uker med total løpe- og gåfri!... Så dette kommer til å ta tid. Men jeg er likevel ved godt mot. Det hjelper å bare innfinne seg med tingenes tilstand, og bare gi seg over. I stedet for å jage etter å bli bedre, og bli stresset over at jeg ikke får trent/må trene til neste konkurranse, når kroppen ikke vil. Nå lar jeg det bare ta den tiden det tar, og i stedet gjør jeg andre ting.

Sommerens mål kan oppsummeres i tre ting; sykkelskille, gnagsår i nakken og svulmende muskler. Oversatt så betyr det at jeg skal sykle, svømme både ute og inne og trene styrke.
Her skal det sykles. Sår i rumpa har jeg definitivt ikke tenkt å bli...
Vurderer å finne et sykkelritt å delta i til høsten. Noen mål må man jo ha. Om noen har en pent brukt karbon landeveissykkel til en bra pris, som passer for ei som er 170 cm høy og har tenkt å kjøre både hardt og fort, ta kontakt.

2 kommentarer:

  1. Hmm ja eg må jo innrømme at eg vurderte meg å tilby å kjøpe startnummeret ditt, men eg får jo heller ikkje løpt eg da :D :P

    Me så stor etterspørsel kan du sikkert tilby startnummer berre til kvinner - rettferdig eller ikkje ;)
    Ja eg kan jo fortelle om at sjølv om ein må droppe løpetrening, så er det ekstremt mykje anna ein kan få trent, ein må først koma inn i den "nye tilværelsen" der ein fokuserar på treningsformar utan støyt for føtane/hard belastning. Då kan det bli ganske travelt med trening etterkvart.

    Ååå ja svulmande musklar det likar eg. Det er noko eg jobbar med også. Og eg får gutta på treningssenteret til å vurdere musklane mine, og høflige som dei er, så varar dei sjølvsagt alltid med at "ja men du har jo litt større triceps enn gjennomsnittlege jenter" hahaha, stakkars gutta, men det er jo noko eg treng å høyre for å få motivasjonen min opp. Synlege velforma musklar er jo digg.

    Fortsatt god trening!

    Chamois-krem huff ja det gløymer eg alltid å bestille. Når blir kronekursen sterkare, tru? Eg blir ganske frustrert over kor lite det går an å handle nå i det store rimelege utlandet... *sukk* jaja ;)

    SvarSlett
  2. Ingen problemer med å få tiden til å gå. :-)
    Wiggle driver stadig og sender meg mailer med oppfordring til ikke å glemme dem. Men det er for dyrt for tiden, gitt. I-landsproblemer...

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails