I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 14. september 2014

Det går opp og ned, gitt...

Jeg har begynt å jobbe med Trening uten tak igjen, pluss at det er mye annet som skjer. Så det er lite tid til blogging om dagen.

Fikk en kræsjlanding etter Uvdal triathlon. Det føltes ikke som om jeg hadde brukt så mye krefter den dagen, men det koster jo å kjøre på i nesten 3 timer. Tok en "hviledag" dagen etter, men så ble det, helt uplanlagt, fullt kjør både mandag, tirsdag og onsdag. Da jeg skulle løpe SRM den onsdagen kjentes det ikke bra ut, ikke i det hele tatt. Så det ble med én runde, og jeg trente bare rolig resten av uka.

Men det kunne vært verre. Jeg var tilfeldigvis i nærheten da en løper kollapset under Nordmarkstraver'n forrige helg, og hjalp til fram til vi fikk båret henne ned i en ambulanse. Det var virkelig skremmende å se hvor kraftig kroppen kan reagere på energi- og væskeunderskudd. Samtidig så jeg hvor flinke folk er til å stille opp. Det var på ett tidspunkt hele tre deltakere som var leger som hjalp til. Selv om det var masse folk på stedet som hjalp til, var det stadig noen som stoppet opp og spurte om det var noe de kunne hjelpe til med også. Konkurranseinnstilte løpere er definitivt bedre enn sitt rykte! 

Men det er også rart hvor fort kroppen kommer til hektene igjen. For forrige søndag syklet jeg 107 km på nøyaktig 4 timer på veldig, veldig lav puls. Så sykkelformen er i orden for tiden i hvertfall.
Løpeformen er det dessverre ikke så bra med. Jeg må begrense hvor mye jeg løper, for hælen protesterer ganske fort. Men nå har jeg bestilt ny time for kortisonsprøyte. Håper det får bukt med det denne gangen.

For øvrig har jeg hatt pt-time i svømmehallen. Jeg ønsker å ta noen minutter på alle grenene (svømming, sykling, løping og ikke minst skifting) til neste år. Og skal man bli god til noe, må man trene. Jeg ble filmet mens jeg svømte, og det var en del å jobbe med, gitt. Så det er bare å flytte inn i svømmehallen i vinter.
To tullinger på Sognsvann... (foto: Heming Leira)
Onsdagen som var ble jeg og Jard de første som har kjørt swimrun på SRM. Det må ha vært litt av et syn... Men da har jeg i hvertfall testet å løpe med våtdrakt og svømme med løpesko. Det blir flere sånne økter, for vi har hårete planer for 2015!

I går, lørdag, fikk jeg veldig dårlig tid. Så jeg endte med å sykle et par runder i godt tempo i Maridalen. Det var en opptur. Jeg syklet forbi flere - ingen syklet forbi meg. Blant annet syklet jeg forbi en fyr to ganger. Det ble tydeligvis for mye for ham. For nederst i de slake bakkene etter Hønefoten kjørte han forbi meg igjen, og sakket kraftig på farten rett etter han passerte slik at jeg ble sperret inne og måtte bremse hardt inn mot brua. Da ble jeg bråsint, og ropte spontant et visst ord som begynner på F og slutter på N. Deretter kjørte jeg forbi ham igjen opp den lille bakken. Han så veldig flau ut da, og jeg distanserte ham kjapt. Jeg møtte ham igjen på vei ned igjen fra Skar, og han så fortsatt veldig flau ut.
Jeg er ny på sykling, men har allerede fått med meg The Velominati Rules. Og dette var et grovt brudd på #38//Don't play Leap Frog:  
Train Properly: if you get passed by someone, it is nothing personal, just accept that on the day/effort/ride they were stronger than you. If you can’t deal, work harder. But don’t go playing leap frog to get in front only to be taken over again (multiple times) because you can’t keep up the pace. Especially don’t do this just because the person overtaking you is a woman. Seriously. Get over it.

Jeg følger ikke alle reglene selv (de fleste dreier seg kun om jåling), men denne er fornuftig, spør du meg.

I dag har jeg og Rannveig (Futt) løpt en langtur i Lillomarka (20 km). Ingen av oss har løpt så langt på lenge, men i dette været må man jo bare ut i skogen. En nydelig tur ble det også, toppet med skolebolle og kaffe på Sinober. Sånne turer må det bli flere av i høst.
Siden hælen ikke tillater meg å løpe fort, står jeg over konkurransene i høst også. Planlegger å få med meg Hytteplanmila for bollene og det sosiale - men stoltheten må jeg legge igjen hjemme den dagen.

Til slutt - det var på tide med en forandring, så håret forsvant. Forrige versjon av Adelheid er tilbake.
Ny frisyre-selfies slik Google mener jeg bør se ut; filtrert/retusjert og satt sammen i en kollasje med hilsen fra Google (ikke mitt verk dette altså)
Alt dette lå igjen på gulvet etter at Tommy hadde vært på meg med saksa.

2 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails