I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 16. juni 2012

Vil DU løpe St Olavsloppet for Nabolaget?

Forleden dag tikket det inn et fristende tilbud i mailboksen min; nemlig å være med å løpe St Olavsloppet. Min første tanke var å svare ja, for det høres veldig, veldig gøy ut. Men når jeg fikk sjekket kalenderen så jeg at jeg allerede har lovet meg bort de dagene, og har avgitt løfter som ikke kan brytes.
Dessverre, for ellers hadde jeg helt klart blitt med. Kjenner noen svensker som deltar hvert år, og de skryter veldig av arrangementet.

For de som ikke vet det, så er St Olavsloppet en årlig stafett som går over fire dager mellom Østersund og Trondheim og avsluttes med en kjempefest. Årets datoer er 27.-30. juni, så det er svært kort varsel dette. Man har du tid og lyst - kast deg på! Mer om løpet kan leses her.

Løpet har 25-årsjubileum i år, og i forbindelse med det har de satt sammen ett jubileumslag som skal bestå av nordmenn og svensker i skjønn forening: Nabolaget. Det har vært utlyst en konkurranse for å være med på dette, men tydeligvis har ikke dette nådd oss nordmenn. Siden jeg har vært med på noen svenske løpereiser fikk jeg tilbudet. Men med tillatelse gir jeg det nå videre, og håper noen har lyst til å stille.

Dette er hva arrangørene av St Olavsloppet skriver:
1.Folk får bekosta sin egna resa till och från loppet
2. Folk får bekosta sina egna middagar
3. Vi springer och deltar før att ha kul, inte før att vinna!

Det vil si at man selv må bekoste reise til Østersund og hjem fra Trondheim (det går billig tog til Østersund fra Trondheim) pluss middager, alt annet er ordnet. De stiller overhodet ikke noe krav til nivå, dette laget løper kun for moro.
Det vanskeligste med denne stafetten er logistikken, så å kunne delta uten å måtte tenke på dette er en sjelden sjanse.

Dersom du er interessert, send en e-post til Mattias Jaktlund; mattias@svenskaloparlager.se

Og hvis noen faktisk gjør det, fortell hvordan det var da!

4 kommentarer:

  1. Dette er utrolig flott arrangement om jeg selvsagt har vært med på, trønder som jeg tross alt er innerst inne.

    Og, en vakker dag skal jeg fylle en buss med Campere og ymse annet. Og i den bussen er jeg sikker på du sitter Adel!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den vakre dagen er jeg helt klart med på, Siri! :)

      Slett
  2. Jeg skal løpe tre av dagene i år. Det er virkelig et bra arrangement, men litt pes å få løperne til riktig sted til riktig tid når køen noen steder på andre siden av svenskegrensen går treigere enn de som løper.

    SvarSlett
    Svar
    1. har hørt at logistikken kan være vanskelig, ja. Derfor det var ekstra fristende å delta når man ikke behøver å tenke på det. :)
      Lykke til med stafetten. Hvilket lag løper du for?

      Slett

Related Posts with Thumbnails