I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 6. november 2011

Dusjing, treningens største risikomoment!

Onsdag fikk jeg akutt merke at den største skaderisikoen  ved trening ikke nødvendigvis er selve treningen - men derimot dusjen...

Jeg greide nemlig å knalle pannebrasken rett i knotten som man skur av og på vannet med. Selvsagt der kanten var skarpest (noe annet ville jo selvsagt vært helt utenkelig). Ytterligere beskrivelser av hendelsen har jeg ikke tenkt å gi.

Men det var vondt, jeg så stjerner og fikk en fin liten kul og et blårødt merke ut av det. Heldigvis har jeg pannelugg som dekker.

De som kjenner meg godt har ikke vært spesielt overrasket over denne hendelsen. Jeg har en ganske så omfattende historie å vise til når det kommer til hjernerystelser, skulder ut av ledd, blåmerker og skrubbsår. Heldigvis ikke så alvorlig da, bare at det skjer ganske ofte.

Denne gangen var det ingen stor hjernerystelse, men har følt meg veldig uvel på trening både
på torsdag og fredag - og har derfor avbrutt begge ganger. Var også veldig svimmel og rar i kroppen fredag kveld.

Helga har jeg tilbrakt på hyttetur sammen med alle kusinene mine. Har ikke løftet en finger eller anstrengt meg på noen som helst måte annet enn det man gjør gjennom å spise godt, drikke enda mer og le (mye!). Hevelsen i panna har nå gått ned, og det er heller ikke så vondt lenger. Regner derfor med å være tilbake i slag igjen i uka som kommer.
Futt'n Fart Fashion Team viser fram siste nytt på badehette- og bartefronten foran vintersesongen 2012 (dvs. fangsten etter at helgens pakkeutdelingen var over). Dessverre ser man ikke det fulle omfanget av Futts fantastiske haibadehette. Tipper de blir imponerte når jeg entrer the fast lane i svømmebassenget på Domus Athletica i morgen i min nye froskebadehette.

4 kommentarer:

  1. huff jeg må fortsatt le men det er ikke mendt vondt!!! Tror du overgår meg i sånne hverdagslige småskader .... tror! Vi får ta en vareopptelling!! ;-) ses plutselig!

    SvarSlett
  2. Bare le du - det gjør jeg... :D

    SvarSlett
  3. De enkleste ting i løivet kan være de vanskeligste..som å dusje uten skader! Håper du ikke fikk noe hjernerystelse likevell.

    SvarSlett
  4. Neida, nå er jeg frisk og rask igjen - noen hjerneceller mindre, men ingen varige men (tror jeg da....),. :D

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails