I'm on a ride - fast - to where I don't care!

torsdag 1. juli 2010

SRM, langtur og alltid en god unnskyldning!

I går skulle endelig sesongdebuten min på Sognsvann rundt medsols gå av stabelen. På vei ned til start ble jeg konfontert av Espen (Mosjonisten) med at jeg aldri har løpt 1-rundern, og det stemmer bra det. Jeg hadde tenkt å spare den til jeg virkelig kunne kline til med en bra tid.

Jeg bruker SRM for å få til en god hurtig langkjøringsøkt, og derfor er det 3-rundern som er min greie. Synes ofte det er vanskelig å holde motivasjonen oppe på hurtig langkjøring, og det blir gjerne enklere når man legger inn litt konkurranse i det.

Vel Espen, you jinxed it! Nå har jeg nemlig løpt 1-rundern, så jeg har en ny pers. Men den er slett ikke i nærheten av det jeg hadde sett for meg. Planen for kvelden var å løpe 2 runder, og det viste seg at jeg skulle få selskap av Siri. Hun lurte på hvor fort jeg skulle løpe, og var redd for at hun ikke skulle greie å henge på - ja, særlig...

Det var denne vonde skulderen da. Kroppen full av smertestillende av ymse typer er visst ikke kompatibelt med hard trening for min del. Kjente allerede på oppvarmingsrunden at jeg var svimmel. Vi gikk ganske fort ut etter start (noe jeg alltid gjør), og det gikk bra ca. 25% av første runde og så ble jeg mer og mer svimmel, litt uvel og etter hvert flimret det for øynene. Jeg tok hintet, lot Siri gå og sto av etter 1 runde. Pulsen var for en  gangs skyld ikke så verst, så det er lyspunkt i elendigheta...

Trøsten er at jo selvsagt at Espen, som hadde planer om å ta en knallpers på 3-rundern, også sto av tidligere, etter bare 2 runder. Misery loves company!
Siri kom seg gjennom 2 runder med bravur og ny pers, gratulerer! Jeg tar selvsagt ære for opptrekket på første runde.

Siden jeg sto av etter 1 runde hadde jeg tid til  noen målfotos:
Espen over målstreken etter 2 runder!
Og litt etter Siri stormende over streken!
Det fine med SRM er at det arrangeres hver uke, så jeg går for å revansjere gårsdagens forsmedelige affære kommende onsdag, så det så!

I dag gikk jeg fra jobb kl. 14, syklet rett hjem, skiftet og satte meg på første buss til Solemskogen. Løp derfra og inn til Sinober og deretter ned til Kjelsås. Denne gangen løp jeg meg ikke bort en eneste gang, og kort oppsummert var det enfin tur. Pulsen min begynner endelig å komme seg ned på noenlunde akseptable verdier igjen, det er svært gledelig! Og med dette været, herlig!
Dette var siste tur med mine Mizuno Wave Elixir, de er utløpte og nå går de i søpla. Til uka kommer nye sko fra Running Warehouse, spennende.

Eneste minus i dag var den vonde skulderen. Det var ikke så ille i starten, men på slutten av turen var jeg helt utslått av smerten. Jeg trodde jeg var kjempesterk og nærmest laget av armert betong, men plutselig ble jeg visst bukettens sarteste blomst. Hva skjedde? Nå er det nok! Blir det ikke bedre over helga må jeg til lege, kiropraktor, fysioterapi, ett eller annet. Jeg vet ikke hva som er hva i den jungelen av terapiformer der ute, men det er fare for at jeg kommer til å finne det ut etter hvert.

Dagens tur i bilder:
Langt, langt der nede er byen - herlig utsikt
Endelig kan man løpe med lite klær og solbriller er påkrevd - håper kroppsfargen endrer seg fra litt fra nåværende skummet melk-utgave i løpet av sommeren
Og jeg vet en seter... På Sinober er det dyreliv, nå også geiter
St. Hansblomme sier vi på Toten, fin er den i hvertfall - og et sikkert tegn på sommer

2 kommentarer:

  1. Ta en tur til kiropraktor med den skulderen. Greit å få det sjekket.

    SvarSlett
  2. Nå har jeg lest meldingen din på FB og har svart deg der, MEN, jeg vil bare føye på en ting: du MÅ ikke vente til over helgen med å få dette ribbenet på plass .... det er ille å gå så lenge med en slik traume i muskulaturen! For min del så kom det også litt tilbake igjen noen uker etterpå for så å roe seg helt. Derfor er det like greit å få det gjort så fort som mulig for slikt som dette stjeler så utrolig mye tid, energi og motivasjon, unødvendig mye :-) Lykke til!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails