I'm on a ride - fast - to where I don't care!

tirsdag 23. mars 2010

Velkommen til nytt medlem i Futt'n Fart Running Team!

Det er med stor glede jeg kan meddele at det har kommet til et nytt medlem på utøversiden i teamet, en aspirerende skiløper til og med. Men her i Futt’n Fart har vi en åpen holdning til alle andre kondisjonsgrener. Så til deg, Karianne; gratulerer med avgjørelsen og velkommen inn i min verden som består av mye svette, litt smerte og en gang i blant blodsmak i kjeften – men også beruselse i form av endorfiner og mestringsfølelse. Foreløpig har du kun plass i trimklassen, men det er åpning for opptak på elitelaget på sikt.

Vi har nå virkelig blitt et familieteam (les: 3 søstre). En stykk nevø må vel også få innpass etter hvert. Foreløpig kun som aspirant, men kanskje plass på juniorlaget neste sesong? Ut fra siste rapport må teamet da utvides til også å inkludere skiskyting. Hvor skal dette ende?

Stakkars Rannveig (Futt), føler vel presset nå på å komme seg ut av crewet og inn blant utøverne, eller? Jaja, det er i min bok alltid plass til noen som vil stå på sidelinjen med en Marlboro light i munnviken og lange gelé, vann og sportsdrikke – som sagt; Futt'n Fart skal alltid være en en åpen og inkluderende forening.

Et fulltallig FFRT klare for 2010:
Følgende har skjedd: min tre år yngre søster Karianne har lest noen av mine blogginnlegg og blitt inspirert. Jeg regner med at det er disse to det dreier seg om:
Tar du utfordringen - bli en løper du også?
og
Nyttårsslanking - fungerer det?

Planen er som følger:
  • Neste år (2011) – gå Halvbirken
  • Året etter (2012) – gå hele Birken
  • Underveis i dette (2010+) – legge om kosthold /livsstil/slutte å røyke
Ikke småtteri akkurat det er snakk om, men jeg har gjort dette selv og vet at det er gjennomførbart, bare man vil det nok. Og gjett om vi skal ha det gøy på veien!
Nå har jeg outet deg til potensielt hele verden, ikke lett å gå tilbake på det du har sagt nå…

Jeg er utrolig stolt, glad, kry m.m. over at jeg har inspirert deg til en slik avgjørelse. At det jeg har fått til kan få andre til å tenke at ”kan hun, så kan jammen jeg også”, det er bare så utrolig gøy! I sin tid fant jeg også inspirasjon i nærmeste familie, men det var med motsatt fortegn, jeg så hvordan det kunne gå hvis jeg ikke tok tak i livvstilen. Mye bedre å bli inspirert på en positiv måte enn skremt til endring, spør du meg.

Uansett, jeg lover å heie deg fram på den kronglete veien du nå har foran deg. Hvis du går inn i dette med en tanke om at det skal bli lett og morsomt, så kan jeg love deg at det er akkurat sånn det kommer til å bli. Det stemmer det de sier om selvoppfyllende profetier. Jeg heier faktisk så mye at hvis det passer med min egen sesongplan neste år, og du ikke nekter med det, så går jeg turen med deg over fjellet!

Masse lykke til, og det samme gjelder alle andre som måtte gå med samme tanker!
Det finnes ingen grenser foruten dem du lager for deg selv, så slutt med det!

4 kommentarer:

  1. Herlig! Nye mosjonister er alltid velkomne, og smertene er små sammenlignet med alt man oppnår:-)

    Tvi tvi, og lykke til søster med omleggingen.

    SvarSlett
  2. Så gøy å få med seg søstern og i tillegg ha vært hennes inspirasjonskilde! Lykke til, hele gjengen! Skal bli morsomt å følge dere framover! Supert å ha et mål å jobbe fram i mot, halvbirken er nok et fint alternativ til den lange løypa.

    SvarSlett
  3. Lykke til med å få Karianne på "rett spor"... Dersom hun er halvparten så flink som deg skal dette gå utmerket !
    I 2013 er det vel tre søstre på startstreken i Birken...

    SvarSlett
  4. Takk for støtte, nå er det i hvertfall ingen vei tilbake :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails