I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 8. november 2009

Treningsuka som var

Den siste uka har vært opp og ned hva angår treningen. Har endelig fått et minstemål av økter på plass igjen etter maraton (slik jeg tenker at det skal være); 2 styrkeøkter, 2 rolige langturer, 1 restitusjonsøkt, 1 intervall og 1 hurtig langkjørig.
Har gått litt tungt på hverdagene, har måttet trene mye etter jobb grunnet treningsavtaler, kurs og tidlige møter. Liker egentlig best å få mesteparten av treningen unnagjort før jobb. Jeg er forholdsvis frisk og rask veldig tidlig om morgenen - og så lenge jeg har fått en skikkelig frokost og en kopp  kaffe er jeg blid og klar for det meste av fysiske utfordringer. Selv harde intervalløkter. Vet ikke om det er noe jeg har trent meg opp til gjennom det siste året, eller om jeg bare er heldig, men jeg har i hvertfall ingen problemer med å løpe hardt med ufordøyd frokost i magen. Senere på dagen blir det derimot et problem, har slitt på ettermiddagen, og løping for raskt etter middag er sjelden en fornøyelse...

Når det blir mindre overtid, kurs og møter kommer jeg nok til å legge på noen økter til, men ser an formen og motivasjonen. Trening to ganger om dagen kommer ikke til å bli en daglig vane for å si det sånn, men går an én til to ganger i uka - hvis tiden strekker til, vel å merke. Greit å gjøre noe annet enn å jobbe, trene og ordne praktiske ting også.

Denne helga har jeg hatt to gode økter. Løp en hurtig langkjøring på mølle i går (lørdag) og siden motivasjonen på disse øktene har vært lav i det siste, la jeg meg ganske konservativt i fart fra start for å være sikker på å fullføre det jeg hadde planlagt. Og det fungerte, etter hvert ble farten ganske bra - og det ble absolutt en økt med et visst kvalitetsinnhold.

I dag (søndag) løp jeg en rolig langtur i byen. Har en fast rute jeg løper noen ganger før jobb. Den er ca. 11 km lang og går på Ring 2 vestover til Drammensveien, følger Drammensveien til Solli plass, deretter Parkveien til Bislett, hele Waldemar Thranes gate og hjem. Veldig fornøyd med den ruta. I dag utvidet jeg med Sjølyst og løp rundt hele Bygdøy før jeg fulgte sjøen tilbake mot sentrum og hjem. Fikk hilst på et halvt dusin settere med opphav fra diverse steder på de britiske øyer og andre staselige rasehunder. Merkes fort at man befinner seg på beste vestkant. Ble ca. 18 km, litt mindre enn mine vanlige søndagsturer, men da fikk jeg tid til å gjøre litt annet i dag også. Turen var uansett oppløftende, kan ikke huske at jeg har hatt så lav puls noensinne nesten, og farten var helt grei. Hurra! Håper det betyr at formen er stigende.

Jeg fikk en løpeindeks på klokka mi (Polar) som var svært bra; 63. I følge den skal jeg være i stand til å prestere helt sinnsyke tider på diverse distanser, veeeeeeeelding langt unna persene mine. Har tidligere fått beskjed om at jeg ikke får lov til å henge meg for mye opp i disse løpeindeksene av det andre teammedlemmet. Hun har blant annet truet med å brenne indeksarket hvis jeg ikke skjerpet meg, men det er nå litt gøy også da! Hadde det bare speilet virkeligheten...

Nå er det bare å krysse fingrene utover uka for at snøen som er spådd på Jessheim skal utebli. Har veldig lyst til å strækk på fotan neste søndag, men tar vær og føre-forbehold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails