I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 7. november 2009

November; kjip måned, men det er lyspunkter

Jeg må innrømme, og vet det er mange med meg, at jeg synes november er en stusselig måned. Mørk, forblåst, kald, ofte veldig våt og værgudene greier sjelden å bestemme seg om de skal stelle i stand vinter eller om det fortsatt skal være høst. I tillegg er det lite appellerende estetisk sett etter at bladene er borte på trærne og før snøen kommer.

Jeg er fortsatt ganske pinglete hva angår å løpe ute i dårlig vær og på dårlig føre, men har planer om å bite tenna sammen og gi det et forsøk - men ser at jeg nok muligens må oppsøke litt ytre motivasjon også på denne fronten. Har blitt mer løping inne på mølle igjen i det siste, og enda mer blir det nok. Men selv jeg, som kan være ekstremt tålmodig, ser at det er begrenset hvor mye jeg gidder før jeg må ha variasjon. Det er morsommere å løpe ute. La det bli skikkelig skiføre snart (og da mener jeg blåføre, er ikke akkurat verdensmester i skismøring).


Men; nok klaging! Én ting er bra med november, det nærmer seg jul! Julesnopen har vært på plass siden slutten av september, men det boikotter jeg til desember. Klementinene, som har kommet på plass i butikkene den siste uka, boikottes derimot ikke. Det er alltid høytidsstemning når jeg kan sette tenna i den første klementinen i november. Det er bare sååååååå godt! Nå gjelder det bare å få trykket i seg så mange som mulig mens det er sesong. Fortsatt er de litt lyse på fargen, men de fullmodne er sikkert rett rundt hjørnet. Målet er å være litt lei av dem når jula endelig kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails