I'm on a ride - fast - to where I don't care!

torsdag 7. mars 2013

Skidag, men ikke skirenn

I dag ble den årlige skidagen på UiO avholdt. Skidagen må holdes hellig, så jeg var så klart med. Men i år var det ikke så selvsagt som normalt, for jeg har slitt med forkjølelse på nedadgående spiral de siste dagene. Da jeg våknet i dag tidlig var jeg ikke syk nok til å holde meg hjemme fra jobb, og siden jobben i dag var å gå på ski, ble det sånn. Så i dag har jeg fått betalt for å kjøre buss til Stryken og gå med sola i ansiktet til Kikut for å spise hjemmebakt skolebolle og gå videre, fortsatt med sola i ansiktet, til Hammern og Brekke (hjem). Slitsom dag på jobb, altså.

I fjor brukte jeg nesten 2 millioner på turen, i og med at jeg kjøpte leilighet underveis (jada!). Men i år ble den totale kostnaden 105 kr. på Kikut pluss bussbillett til jobb. Så det var jo en fin framgang,

Jeg var litt urolig for at skulle være veldig skarpt føre og veldig isete i utforkjøringene, men det var heldigvis lite å være redd for. Ingen fall i dag, kryss i taket.
Det var også veldig mye bøss i løypene noen steder, og siden jeg hadde gjort som smøremeldingen sa; smurt med klister under og et lite lag tørrvoks over, ble festet bare bedre og bedre ettersom jeg samlet mer og mer bøss under skiene.
Skikkelig, skikkelig, skikkelig godt feste...
...i hele smøresonen
I retrospekt var det kanskje ikke veldig helsebringende å gå 35 km på ski med et aktivt forkjølelsesvirus i kroppen. Føler meg litt småkrank i kveld, men enten så går det bra, eller så går et over. Det var verdt det!

Kommende lørdag har planen lenge vært å gå Ingalåmi og knuse tiden min fra i fjor. Men jeg synes ikke det er verdt å investere langt over 1000 kroner (startkontingent + reise) for å stå opp grytidlig lørdag morgen for å stå halvsyk på startstrek på Birkebeiner skistadion kl. 09.00 i 12 minusgrader. Anstrengelsesastmaen har blusset opp igjen i det siste også, så det er dumt å utsette allerede irriterte lunger for mye kulde.
Egentlig var planen å reise sammen med OSI Langrenn. Men den turen ble avlyst i siste liten, så summa summarum; jeg blir hjemme og sparer de pengene. Men de sparte pengene skal gå til noe skirelatert. To be continued...

Og neste år er det jo nye muligheter.

Selv om føret i dag var bedre enn ventet, så er definitivt skisesongen på hell. Trist, men sant. Lurer på hva jeg skal ta meg til nå da?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails