I'm on a ride - fast - to where I don't care!

mandag 19. juli 2010

Mandagsintervall med OSI; fremgang å spore?

Hadde en mistanke allerede da jeg syklet oppover til Sognsvann; stigende form? Jeg tør nesten ikke tenke tanken engang. Kanskje var det bare uutløst aggresjon etter å ha bivånet Contador bryte sykkelsportens uskrevne regler, og oppføre seg særdeles usportslig mot yngstemann Schleck på dagens etappe av Tour de France. I hvertfall, bakkene gikk som en lek, på høyere gir enn vanlig.

På programmet sto følgende intervall: 1-2-3-4-5-5-4-3-2-1 med 1 min jogg mellom. For oss under opptrening var det meningen å kutte den ene 5'ern. Det var i hvertfall planen før start.
Det var perfekt intervallvær, fin temperatur og regn som etter hvert ga seg.

Allerede fra start var det sprut i beina. Jeg holdt bedre fart enn på lenge, og greide denne gangen å holde bra følge med resten av gruppen. Pulsen fortsatt under terskel, men snart er det vel slutt på å holde igjen på det også. Men jeg ser det an litt til. Det er fortsatt irritasjon i halsen pluss snørr.
Siden den første 5'ern gikk så bra, gikk jeg for den andre også. Hey, hey, hey!

På de tre siste intervallene merket jeg at jeg gikk tom for energi, så da var det tungt. Men de var jo ikke så lange, så jeg holdt helt inn. Jeg har glemt å fylle på med ekstra karbohydrater den siste tiden, treningsmengden har jo økt ganske mye på kort tid.
Tror jeg tømte glykogenlagrene på gårsdagens tur, jeg frøs nemlig veldig etterpå og hele kvelden. Hadde nok ikke fått lagret nok til i dag heller. Så noterer meg at jeg må tenke litt mer på det. Dumt hvis motor og drivverk fungerer, men jeg har glemt å fylle bensin på tanken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails