I'm on a ride - fast - to where I don't care!

mandag 5. juli 2010

Hurra, intervaller!

I kveld gjennomførte jeg min første skikkelige intervalløkt på så lenge jeg kan huske (mars, april siste gang?). Det gikk ikke fort, det var tungt, men jeg lå under terskel hele veien, som også var målet. Var på fellestrening med OSI og vi kjørte en 7-6-5-4-3-2-1-intervall med pause 1 min. jogg mellom. De tøffeste kjørte en 8 minutter til slutt. Der satte jeg strek. Det får være måte på... Men da erklærer jeg prosjekt høstsesongen 2010 for startet, er skikkelig glad for å være litt i gang igjen.

Fortsetter det sånn skal dere se jeg kanskje greier å komme meg gjennom to runder på SRM på onsdag også, men noen pers blir det i så fall ikke.

Ikke verst avslutning på en dag som startet med å bli knust av en kiropraktor. Nå har jeg prøvd det også. Julelønna ble brukt på fysioterapi, feriepengene til kiropraktor - det koster å ha en aktiv kropp. Eller; i dette tilfellet skjedde skaden i søvne, årsak ukjent.

For noen forferdelig ekle lyder som kommer fra kroppen når de knekker deg opp, heldigvis er det ikke så vondt som det høres ut som. Muskulaturen i området derimot er skikkelig vond. Det er ingen tvil om at det er ømt, når du kjenner du blir kvalm når det trykkes på visse punkter. Skal tilbake torsdag, håper det er litt mindre vondt da. Men ondt skal som kjent ondt fordrive. Jeg er optimist!

I morgen skal jeg ta det rolig med en styrkeøkt på morgenen, på kvelden skal jeg se på at andre sliter.

8 kommentarer:

  1. Hei! HVA!? Tok du ikke heisen til slutt i går altså?? hehe ;-) jeg husker den første gangen jeg var med på den økta, jeg skulle IKKE ha 8 min på slutten....men jaggu ble jeg ikke med på det draget også; KJEMPEBRA økt! Og svarte ta....jeg var inne på tanken om OSI trening i går men så skulle ikke Kirsten og da kom jeg meg liksom ikke avsted....grrrr, jeg skulle jo ha spurt DEG også!! NÅ har jeg lært;-) Og jeg tror den muskulaturen din kommer seg i løpet av uka altså, det er nok ikke dumt men bevegelse (type løpebevegelse) men smerten kan nok sitte der noen dager til altså. Du må huske at ting har stått å stanga i bløtvevet ditt en tid nå og det må få tid til å "falle på plass igjen". Vi ses i kveld :-)

    SvarSlett
  2. Kiropraktor er kjempe bra har jeg erfart. Etter at jeg hadde gått i 4 år med daglig murring i ryggen etter en bekkenløsning, løste kiropraktoren det på noen få behandlinger. Jeg syntes det var som et mirakel!

    SvarSlett
  3. Etter å ha slitt med ryggvondt i fire år pga bekkenløsning, var det som et mirakel å komme til kiropraktor!

    SvarSlett
  4. Har sliti mye med nakke før, men knekker nå opp nakken selv (slik du ser slike digre farlig folk gjør på film vet du).
    Knekker den hver morning og 4-5 ganger i løpet om dagen - ofte under løping også =) Vet ikke hvor sunt det er men har ivertfall vært bra i nakken siden jeg fikk til dette for 4-5 år siden.

    Jeg også skal til fysio i dag med skuldra mi. Tipper det er en betennelse pga økt mengde. Litt ironisk at jeg skulle få det der og ikke i beina.

    Målet mitt er litt lenger enn sist på SRM. Skal prøve tre rundern, men målet er å holde farten oppe lenger enn sist - dvs lenger enn 6.5km. Skal IKKE bryte uansett om jeg må GÅ siste runden. Tror det er den innstillingen jeg må ha.. hehe

    SvarSlett
  5. Har overhodet ikke problemer med nakken etter at jeg ble så flink med styrketrening, så dette er merkelig. Men det er egentlig mer i skuldra enn i nakken det sitter. Tør ikke tøffe meg med selvknekking enda.
    Lykke til med fysio, godt det er flere som vet hva de skal bruke feriepengene sine på.
    Adopterer holdningen din foran morgendagens SRM, men altså bare for 2 runder.
    Sees i morra!

    SvarSlett
  6. Har fått epost om at det er flere som har kommentert, men borte ble de! Rart! Blogspot må skjerpe seg...

    SvarSlett
  7. Gratulerer!! Supert:-)
    Høsten blir bra den skal du se!

    SvarSlett
  8. Silja; takk for i dag. Intervaller på mandag?

    Jepp Siri, the only way is up! :o)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails