I'm on a ride - fast - to where I don't care!

mandag 12. juli 2010

En helg tett på naturen

Langøyene lørdag - vi er visstnok fra samme genpool (søsken), men man kan lure på om postmannen var involvert i én av unnfangelsene:
Tross at jeg har hatt en urban start på ferien, dvs. jeg befinner meg fortsatt i alle høyeste grad i Oslo, har jeg vært svært tett på naturen i helga. For å oppsummere kort:
- På lørdag ble både jeg og Rannveig (Futt) brent av brennmanet på Langøyene. Det var første gang for begge to, så vi syntes det var fryktelig spennende, og skrøt av hvor vondt det var hele veien hjem. Sånn er det når man er landkrabber fra innlandet. Cool, nok en opplevelse rikere.
- Løpeturen i går kan oppsummeres slik; to ormer, én høyst levende og én veldig død, en firfisle, også høyst levende, en solslapp, kul katt, masse hester, et par bikkjer, vakende fisk, lassevis med innpåslitne småkryp og til slutt masse, masse varmt sommerregn.

Det er høysommer, ingen tvil:
Den siste uka har jeg kastet to par joggesko og fått i hus tre nye par. Har vel utstyr så det holder et par måneder nå, kanskje?...

Tirsdag kom FedEx med to par fra Runningwarehouse. Jeg hadde bestilt to par av skoa jeg løp Stockholm marathon i; Adidas Marathon 10. Ett av parene var en ny terrenghybrid som jeg måtte prøve. Fredag var jeg på Löplabbet, og prøvde meg gjennom en haug med lettvektere. Hadde lyst til å prøve meg på noen nye modeller, og endte opp med et par Mizuno Wave Aero 8. Sistnevnte er litt lettere enn de andre lettvekterne jeg har, satser på at de fungerer godt som intervallsko. Prøvde dem på en rolig tur fredag kveld, og skal teste dem på intervaller i kveld.

Ukas fangst:
Var tilbake på Rondane-/Jotunheimstien i går og testet terrengskoa. Det var veldig varmt og klamt dag jeg la ut på turen, og det plaget meg litt i starten. Første delen av turen er også bare oppoverbakker. Tross at jeg nyser og har litt rusk i halsen om dagen, var pulsen lavere enn på veldig, veldig lenge; hurra, hurra, hurra!

Fagervann fra nordenden:
Til forskjell fra forrige helg fortsatte jeg videre til Tømte etter Øyungen. Da hadde det begynt å regne og det ble bare verre og verre, men varmt sommerregn er noe annet enn surt høstregn, så det la overhodet ingen demper på opplevelsen.

Når det gjelder skoa så er jeg ganske fornøyd. De er lettere enn Inov-8'ene jeg har fra før, og det liker jeg. Hadde veldig vondt under tåballene i starten av turen, grunnet at jeg hadde gått i sandaler hele lørdagen (smart!), men det gikk faktisk over etter en 5-6 km. Ikke verst!
Fikk derimot den velkjente nye sko-smerten utover på turen, dvs. krampe i tær/tåballer. Men satser på at det går seg til. Derimot er disse skoa veldig mye glattere enn Inov-8, så jeg vrikket både høyre ankel (uten varige mén) og var nede både med knær og bakenden i løpet av turen. Siden det er fryktelig mye stein på disse stiene og det regnet, ble det veldig sleipt på slutten.

Bestått våt terrengtest:
Jeg kom meg helskinnet gjennom turen, og håper det blir en del turer i disse skoa denne sommeren. Mange nye turmuligheter ble observert på veien.

Nitrist og stille på Skar da jeg ventet på bussen hjem:
I kveld blir det langintervaller med OSI. 2000-metere står på programmet. Det tror jeg blir veldig tøft, og jeg håper jeg greier å holde motivasjonen oppe. Holder jeg ut, blir det en del nye kilometer til regnskapet. Totalen til nå er 29, planen er at det skal bli veldig mye mer i løpet av uka som kommer.

2 kommentarer:

  1. Her var det endelig MYE optimisme!!
    Herlig:-)

    SvarSlett
  2. Du har rett! Det er langt fram til storformen, men det går rett vei for tiden. :o)
    Var på intervalltrening i dag, og det går også bare bedre og bedre. Juhu!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails