I'm on a ride - fast - to where I don't care!

torsdag 1. april 2010

To legende mil i en påskestille by!

Da jeg sto opp i dag tidlig hadde jeg fortsatt smerter under venstre fot etter tirsdagens kombinerte æljjakt og innkjøring av nye sko-økt. I tillegg regnet det skikkelig ute, og dette gikk etter hvert over i tett sludd. Herlig! Ingenting av dette innbyr direkte til en lang løpetur utendørs, men jeg startet likevel forberedelsene. Satset på at i hvertfall været skulle bedre seg litt, og at foten ikke skulle ta skade av en ny løpetur (i andre og mer velutprøvde sko så klart).

Dagens treningsplan var å bli med på SRMs påsketreningsleir, hvor dagens økt var en rolig langtur. Siden den lovede limousintransporten uteble, valgte jeg å løpe hjemmefra og til møteplassen i Frognerparken. Da fikk jeg mulighet til å kjenne på om beinet ville tåle en løpetur også. Innen jeg gikk ut døra hjemme litt etter halv 11, hadde været også blitt betydelig bedre. Dette lovet bra! Og bedre skulle det bli.

Dagens skovalg var mine velbrukte Mizuno Wave Elixir (som feilet meg under Oslo maraton, men aldri ellers verken før eller siden). Kjente det under tåballene og strekken i tærne litt i starten, men innen jeg hadde kommet halvveis til Majorstua var smertene nesten helt borte. Strålende, akkurat som jeg tenkte - bevegelse og blodgjennomstrømming er den beste kuren.

Vi var til sammen sju stykker som løp en rolig og hyggelig mil i og rundt Frognerparken. Når vi var ferdige hadde jeg fortsatt godfølelsen inne, så jeg løp hjem også via en omvei innom Frogners beste strøk og tilbake via Bislett. Lav puls og fin fart preget også dagens økt - tross at jeg er en løpende snørrfontene (lekkert!). På vei hjem stakk også sola fram en liten stund, kan det bli bedre? I tillegg er det så utrolig, deilig stille i Oslo i påsken - bare å nyte. I dag var jo været såpass dårlig også at de som eventuelt er igjen her, holder seg innendørs.

I morgen er det planlagt fartslek på Bygdøy i den nevnte treningsleiren, og høyst sannsynlig stiller jeg opp på det også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails