I'm on a ride - fast - to where I don't care!

torsdag 22. april 2010

Startnummer er hentet (på en trist, trist dag)...

..og forkjølelsen har forverret seg. Det går mot reprise av Fredrikstadløpet!
Løp en rolig tur i dag tidlig for å sjekke tilstanden, og pulsen var skyhøy. Veldig lovende.. Men beina var fine, de har jo levd et rolig liv i det siste.

Uansett, gleder meg til folkefesten. Og, jeg stiller uansett - så jeg har ikke lært noe som helst. Fikk høre tidligere i dag at jeg var litt dum angående dette. Jeg tar det til etteretning og sier prrrrrrrrrr (prompelyd).

Dette er en veldig, veldig trist dag - en av mine få virkelig store helter her i livet døde i går; Ludvigsen. Så altfor, altfor tidlig - og på et idrettsarrangement. Men ingen vil likevel greie å overbevise meg om at kondisjonsidrett er farlig - og for min egen del går jeg gjerne ut av verden iført joggesko.  
Kjære Gustav, hvor du enn er - måtte taket ditt være evig fylt av grevlinger. Klapp en elledille og hils kaptein Knutsen og Det store dyret fra meg...

Så en sang som passer anledningen:
Knutsen og Ludvigsen - SYK

Det verste med å våkne opp det er når jeg er syk.
Magen min er fæl og dum og skallen min er myk.
Og røde hunder, meslinger og alt som ille er - mhm.
Det herjer rundt i kroppen min som råtne tyttebær - mhm.

Så kjedelig å ligge her og ikke være frisk.

Ikke er det godt med mat og slettes ikke fisk.
Ikke kan jeg lese, for det har jeg ikke lært - mhm.
Og hvis jeg nå vil synge blir det bare tull og fælt - mhm.

Da må jeg

holde sengen hele dagen.
Får bare
havresuppe ned i magen.
Den er sleip og glatt,
men det er for at
da blir jeg mye raskere frisk igjen.
Sier Ludvigsen.

Det verste er når jeg blir frisk for da må jeg stå opp.

Når endelig det begynner å bli artig er det stopp.
Har du prøvd å snyte nesen mens du synger ompa - hm?
Har du prøvd å plukke dyna opp fra gulvet med rompa - hm?

Nei, jeg vil

holde sengen hele dagen.
Få bare
havresuppe ned i magen.
Den er sleip og glatt,
men det er for at
da blir jeg mye raskere frisk igjen.
Sier Ludvigsen.

3 kommentarer:

  1. Håper du blir frisk til i morgen!
    Blir det med Adidas Marathon skoene eller?

    juba juba

    SvarSlett
  2. Blir ikke frisk til i morgen, med mindre det skjer et mirakel. Men man får skylde seg sjøl - neste mål er Holmenkollstafetten, kanskje det bedrer seg til da... :) Alltid noe nytt som venter rundt neste hjørne.

    Kommer dessverre ikke til å få vist fram de fantastiske adidasskoa i morra, kjører konkurransesko - Mizuno Idaten. Marathonskoa er for luseløping, hehehehe...

    Enn du? Er du klar for full fart i morra?

    SvarSlett
  3. Ful fart og full fart fru blom. Jeg er seig, ingen sprinter:-)

    Prøver på 4:30 i snitt, gjerne ett sek under da! Tar det pent til parken, så begynner hardkjøret.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails