I'm on a ride - fast - to where I don't care!

fredag 10. februar 2012

Nye løpesko!

Som sagt i forrige innlegg blir det full satsing ski framover. Men det er det vanskelig å holde seg helt unna løpingen nå som jeg tross alt får lov til det igjen - selv om det bare er veldig kort om gangen og veldig sakte. Så da må jeg snike inn et lite innlegg om løping, sikkert det siste på en god stund...
Japanerne kan å pynte løpesko for kvinner - kirsebærblomster er nå fint da.
I fjor kjøpte jeg bare tre par løpesko - tre par!... Det sier det meste om tingenes tilstand, for i 2010 kjøpte jeg ti.

Nå må jeg starte helt fra grunnen av igjen, og skogarderoben må fornyes. Ikke bare må hele garderoben fornyes, men jeg må også tenke nytt hva angår hvilke modeller jeg skal løpe med. Så da blir det helt sikkert en ny dyr runde med prøving og feiling før jeg finner modellene som passer.

Onsdag i forrige uke gikk jeg innom Löplabbet, og presenterte en lang kravspesifikasjon for ekspeditøren som hjalp meg. Den var som følger:
  1. Mengdetreningssko, men av den lettere typen.
  2. Ikke så mye oppbygning under forfoten (det vet jeg er trøbbel med stor T).
  3. En bred modell  - smale er sko ikke bra for tverrplattfote løpere har jeg smertelig erfart.
  4. Absolutt ingen pronasjonsstøtte.
Så da kom jeg ut igjen med disse:
Mizuno Wave Precision 12
Mizuno er et merke jeg allerede har et veldig godt forhold til (har hatt flere modeller - og liker særlig de letteste modellene deres veldig godt). Håper at vi kan fortsette det gode samarbeidet i årene som kommer. Og når de har begynt å lage så fine sko også, er ikke valget særlig vanskelig.

At jeg nå kan presentere en lengre kravspesifikasjon når jeg skal kjøpe sko, sier mye om reisen jeg har vært gjennom de siste årene. Da jeg begynte å løpe visste jeg ingenting om forskjellen på sko, og kjente heller ingen forskjell på sko, ei heller visste jeg noenting om mine egne føtter. Etter tre og et halvt år med prøving og feiling, skader osv. har jeg blitt rene eksperten på egne bein og kjenner raskt hvilke sko som er bra. Sikkert positivt på mange måter, men ikke for lommeboka...

Disse skoa blir nok ikke utløpt med det første. Nå ofrer jeg løpingen til fordel for ski, for akkurat nå er det ingenting som er morsommere enn ski. Så da blir gjør jeg det, i hvertfall til og med 10. mars. Og hvis beina fortsatt er i form da, tar jeg fram løpeskoene og begynner sakte tilvenning til løping igjen etter det. Ergo: jeg blir ikke å se på løp denne vårsesongen heller, men akkurat nå er det faktisk ikke så viktig for meg.

5 kommentarer:

  1. Veldig fine sko altså; liker sånn søte detaljer! Sikkert bra for deg som har maskulin midtlivskrise mohahahahaha :-D

    SvarSlett
  2. Hehehehe, ja får håpe kirsebærblomster kan veie opp litt for at jeg har havnet i "Birkenfella"...

    SvarSlett
  3. Så fine de skoa var og så sikkelig jentete. du må bare ha noen rosa solbriller og løpeskjørt til

    SvarSlett
    Svar
    1. Har jo rosa kompresjonsstrømper da, som står til mitt utrolig rosa image... :D

      Slett
  4. Du verden, disse må da friste flere! Løp og kjøp!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails