I'm on a ride - fast - to where I don't care!

tirsdag 12. januar 2010

Over tre mil i marka på en helt vanlig tirsdag


Mens du kanskje satt innestengt på et kontor i dag, kikket ut på det fantastiske været og lenget ut i marka - var jeg der, med sola i panna, og fikk betalt for det. Hvor utrolig kvalmt er ikke det?

Jeg avspasserte etter lunsj i dag, og kom meg opp til Frognerseteren med samme følge som på søndag. Satte kursen via Tryvannstua, Nordmarkskapellet og videre innover mot Kikut. Vi tok noen løyper vi aldri har tatt før og endte opp på baksiden av Kikut. Tilbaketuren gikk også via omveier hvor vi fikk med oss en fantastisk solnedgang. Rakk akkurat tilbake til lysløypa nedenfor Ullevålsseter idet det begynte å bli vanskelig å se skikkelig. Utrolig deilig å være ute sånn på en hverdag, når nesten ikke er andre ute. Særlig på veien tilbake fra Kikut fikk man følelsen av å ha marka helt for seg selv i store strekk.

I dag har jeg bare gått ned to bakker, samt kjørt ned bakker jeg på søndag sverget på at jeg skulle gå ned. Men så har jeg også falt skikkelig, opptil flere ganger. Men kommet unna uten større mén enn en ekstremt øm skinke. Kommer nok til å få et vakkert fargespill på den, inspirert av dagens solnedgang, i løpet av dagene som kommer. Noen steder er det veldig skummelt fordi det siver vann ut i løypa som fryser i flere lag (trolltiss). Falt skikkelig nederst i en lang bakke på en slik, og siden dette også var andre gang på dagens tur hvor jeg landet på samme sted; au! Må innrømme at jeg bannet litt...

Tross skumle fall; i dag var det helt, helt fantastisk ute. Oppfordrer alle til å komme seg ut hvis de kan. Været og lyset var helt utrolig, og nå er temperaturen levelig igjen også. Innimellom var det kuldehull nå også, men for det meste føltes det ut som påskevær. Vi er jo ikke så godt vant nå, så alt over -10 gir skikkelig vårfornemmelser.

Neste skitur blir ikke før til helgen, dessverre... Gleder meg allerede!

Turen i dag gikk i et ganske bedagelig tempo, men var veldig lenge ute. Så for å være fit for fight i morgen har kvelden stort sett blitt benyttet til spising. I morgen står det nemlig to økter på planen; én intervall før jobb og én styrkeøkt etter jobb - og sånn går no dagan... Kom ikke her å si at jeg ikke er dedikert! Men da må jeg ha energi og hvile nå. Ergo, det blir en tidlig kveld. God natt!

3 kommentarer:

  1. Utrolig kvalmt! Denne bloggen skal jeg ALDRI lese igjen!!


    ;-)
    Hørtes fantastisk ut og er ikke det minste misunnelig...

    SvarSlett
  2. Hahahahaha! Om du nå likevel skulle våge deg inn hit igjen, har jeg nå oppdatert med bilder av herligheten også... ;)

    Mulig karmaen slo tilbake i dag, siden jeg var så kvalm i går, for i dag tidlig fikk jeg kjenning på krampen igjen på en ellers god intervalløkt. :(
    Så der fikk jeg den...

    SvarSlett
  3. Jeg ble helt grønn av misunnelse! I tillegg fikk jeg dagen etter sms fra en venninne som satt på Sandbakken i Østmarka midt på dagen og koste seg. Jammen er det forskjell på folk!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails