I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 28. juli 2012

Gressholmen rundt: løping, sydenstemning, bading, bankett og en blomst bak øret!

Det er trist å si det, men årets første bad ble foretatt på Gressholmen torsdag kveld. Var mye bedre enn jeg forestilte meg på forhånd, og en skikkelig god avrunding på et veldig varmt Gressholmen rundt.

Jeg tåler ikke varme særlig godt, og når den kommer plutselig, slik som på torsdag, sliter jeg. Ikke optimalt med løp etter å ha sittet lenge rett i sola før på dagen og blitt solbrent. Ut fra hvordan sommeren har vært hittil, er det ikke akkurat på sin plass å klage over at man får en dag med fint vær. Men løpet ble veldig tungt for min del. Selv om det var veldig slitsomt å løpe de fire kilometerne på kryss og tvers av øya, var alt som skjedde ellers bare kos.

Jeg ledet an oppvarmingsrunden, og på toppen av ei kneik omtrent midt i løypa fikk jeg overrakt en blomst av en forbipasserende fyr - helt sant! Jeg spurte om det var til meg da han rakte den fram, og fikk bekreftende svar. Ikke særlig ofte jeg får blomster av fremmede menn (ei heller av kjente), så dette var hyggelig. Følte meg derfor forpliktet til å løpe med blomsten bak øret på selve løpet.
Lykkeblomsten klemt til det ugjenkjennelige etter en tur i sekken
Som nevnt var løpet tungt. Løypen var hard i seg selv; lengre enn både Hovedøya og Langøyene, veldig kupert og veldig teknisk - og i tillegg var det varmt. Midtveis lå jeg og knivet med et par jenter, og slapp faktisk den ene forbi meg fordi jeg syntes det var så slitsomt å ha noen pesende i nakken i de bratte kneikene. Men skjønte bare sekunder etterpå at hun hadde brukt alle kreftene sine på å ta meg igjen, så jeg dro forbi igjen. Selv om jeg følte meg helt elendig den siste kilometeren, må de bak meg ha fått det verre, for jeg kom langt foran dem i mål. Man har en tendens til å glemme at de andre deltakerne gjerne er like sliten som enn selv, og noen ganger også har det mye verre.

Masse bilder fra løpet finnes på denne siden.

Jeg fikk deltatt på alle løpene i årets Øyakarusell, og det har vært moro hver gang. Men Gressholmen topper kanskje de to andre løpene på grunn av alt rundt. Sol, varme og sydenstemning, bading rett etterpå og ikke minst bankett på kroa ut i de små timer.

Det ble selvsagt siste båten hjem, og da sto og ventet på båten sang gresshoppene som besatt i buskaset. Man kunne jo nesten tro at man sto på en øy i Middelhavet et sted.
Sydenstemning på kroa - ikke så lett å ta bilder etter et tøft løp og noen øl (for mye?)
Note to self: neste års ferietur må planlegges utenom løpene i Øyakarusellen - dette er for bra til å gå glipp av. Og for de som ikke har skjønt det; man må ta siste båten hjem dersom sola skinner. Fikk en fantastisk kveld i sola både på Langøyene og Gressholmen fordi jeg ble igjen.

2 kommentarer:

  1. haha så kult at du fikk en blomst ;-)))) Og varmen er hard å takle; jeg er en pingle i varmen så du har full sympati fra meg!! Godt jobba Adel; du er virkelig i siget her nå og det liker vi! BRA :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvor ble det av deg på torsdag da? Du gikk virkelig glipp av en flott kveld. :-)

      Slett

Related Posts with Thumbnails