I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 1. juli 2012

Et glimt av lykke...

Lykken er, slik jeg opplever det, en følelse man sjelden har svært lenge av gangen. Snarere noe man opplever i glimtvis.

En aktiviteten som mange har gitt meg denne intense følelsen, i korte øyeblikk, er løping. Da jeg startet med løping var jeg euforisk i nesten ett helt år på grunn av voldsom mestringsfølelse som også trykket godt på lykkeknappen med jevne mellomrom.

Etter at det begynte å gå nedover grunnet sykdom og skader, har løpingen ikke lenger vært en like stor kilde til lykke. Men denne våren har lykkeknappen begynt å fungere igjen. Sist torsdag morgen for eksempel:

Jeg sto opp tidlig og tok en morgenrunde i Maridalen - nesten bare meg og morgenfriskt dyreliv. Blant annet traff jeg en svært opptatt katt,som meget fornøyd med seg selv la i seg de siste restene etter en nattlig musemassakre - blodige rester av flere mus lå mange meter nedover veien. Jaja, ikke like lykkelig for alle parter, kanskje?..

Jeg har lenge vært uten mp3-spiller, siden jeg svettet i stykker den forrige - det skjer ganske ofte. Men nå har jeg fått tak i en igjen. Trenger det nå som jeg kan løpe lengre turer - og dette var første tur med musikk i ørene, og dertil et viktig bidrag til lykkefølelsen som snart skulle innfinne seg.

Etter å ha sett den fornøyde katten, kjente jeg litt på hvor greit det gikk og hvor frisk jeg følte meg (klokka var da ca. 07.45 og jeg hadde løpt i 45 minutter). Jeg var i sonen - flow som de kaller det i psykologien. Helt og fullt til stede i øyeblikket. Så, for å toppe det hele; plutselig brøt sola gjennom skyen og skinte meg rett i ansiktet, mens mp3-spilleren valgte å la Lars Vaular rope følgende i øret mitt nøyaktig i samme øyeblikk: E må ha, e må ha solbriller på. Javisst!

I'm walking on sunshine, Topp stemning på lokalet og Euphoria på en og samme gang, for å bruke flere eksempler fra hitlistene for å understreke poenget ytterligere. Det var litt av et øyeblikk! Ikke helt det samme å fortelle om det i etterkant - men for en start på dagen da. 

Morgenløping i Maridalen kan anbefales!

4 kommentarer:

  1. KANON!! ;-) Unner deg all lykke "til evigheten og forbi"!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk det samme - håper de lykkelige øyeblikkene blir mange i sommer i hvertfall. :)

      Slett
  2. Deilig! Tidlige morgenturer kan være de aller beste, oppvåkning på flere plan! Så herlig at du er igang igjen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Morgentrening er det beste. :)

      Slett

Related Posts with Thumbnails