I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 5. august 2012

Tydelige tegn på at ting går bedre

Nå har jeg akkurat sendt av gårde min første bestilling av sko til Running Warehouse siden april 2011. Jeg har nemlig nå fått løpt såpass mye at det er på tide å bytte ut de løpeskoene jeg har med nye par.
Disse kan snart beundres på mine føtter
I morgen er ferien min over, og jeg begynner på jobb igjen. De siste fire ukene har jeg fått løpt rett i overkant av 200 km. Visst løp jeg nesten 400 km i løpet av ferien min for to år siden, men da gikk det ikke særlig bra etterpå...
I løpet av de to siste ukene har jeg også hatt to langturer på over 20 km uten smerter i foten. Sist det skjedde kan jeg faktisk ikke huske, for smerter i forfoten var jo normaltilstanden i godt over to år.

Av resultatene mine fra Øyakarusellen og SRM i sommer er det ingen tvil om at jeg mangler alt som heter fart. Men for øyeblikket bryr jeg meg ikke særlig om at det går sakte. Det at jeg faktisk kan løpe litt lengre turer igjen overskygger alt. Jeg var lenge veldig i tvil om det noensinne ville være mulig for meg å gjøre uten at det medførte store smerter. Heldigvis tok jeg feil, og det har vist seg at jeg kan løpe langt igjen. Men hvor langt, og hvor grensen går gjenstår nå å finne ut - men jeg skal ikke stresse med å gå i veggen igjen.

I høst planlegger jeg bare å kose meg med løpingen. Har ingen konkurranseplaner, siden det fort kan ødelegge kosen. Stiller jeg til start i noe, så blir det på løp og distanser der jeg ikke har noe sammenlikningsgrunnlag fra tidligere, og derfor bare kan løpe for moro - for pers blir det uansett... Farten kan jeg heller prøve å finne igjen inne på Bislett i vinter.

Det var i slutten av juli og begynnelsen av august i fjor at tretthetsbruddet mitt ble så akutt at jeg ikke kunne løpe i det hele tatt og til slutt endte i gips. Det ble en trist høst. Nå ser jeg fram mot en sensommer og forhåpentligvis lang og fin høst med mange fine løpeturer. Litt av en kontrast - herlig! Moralen er som i en übermoraliserende amerikansk TV-film: Gi aldri opp!

10 kommentarer:

  1. Det var ein kul farge på skoa....eg fekk sjukt lyst på. Uansett Bra du kan løpe litt lengre turer igjen.....eg hadde ikkje heilt visst kordan eg sku ha takla slik langvarig skade......så imponerende at du har holdt motet oppe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er faktisk tre par knall rosa sko på vei. Det var den eneste fargen som fantes i min størrelse i de modellene som jeg skulle ha. :D

      Så lenge gevinsten er så stor, så er det verdt å vente på. Sånn er det når det er ekte kjærlighet... :-)

      Slett
  2. JA når man vil løpe må man ha tolmodighet. Skader trenger lang opptrening. Jeg trodde også at jeg kan bare holde meg skadefri, men det kan faktisk være for mye løping. Fint at du kan løpe 20km, det er helt fantastisk!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det å kunne løpe langturer igjen er helt fantastisk. Skjønner ikke folk som synes det er kjedelig å løpe langt. :-)

      Slett
  3. Så bra du er tilbake! Og så stilige sko da gitt, kjempe fine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er slettes ikke skoa det skal stå på fr. sykkelkjole. :D

      Slett
  4. BRA!!! Du er på vei tilbake i storform og det liker vi!! Farten er det ikke så farlig med, den kommer. Det viktigste er jo at futt'n er tilbake ;-)

    SvarSlett
  5. Herlig gla'innlegg, ingen fortjener medgang mer enn du nå!

    Lykken er en langtur uten smerte.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du synes det. Og ja, helt riktig - DET er lykke! :-)

      Slett

Related Posts with Thumbnails